Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6906
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorأحلام, صغير-
dc.contributor.authorوسيلة, صديقي-
dc.date.accessioned2022-12-20T08:17:34Z-
dc.date.available2022-12-20T08:17:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6906-
dc.descriptionThis study aims to find out the effectiveness of the Teacch program in reducing stereotyped movements and increasing sensory perception and visual communication among autistic children.For the purpose of examination and access to results, the quasi-experimental approach was used, with the reliance on the tools represented in the observer, the interview, and each of the stereotyped movements scale, the perceptual scale and the visual communication scale. The extent of effectiveness was studied on two cases of autistic children, and the results indicated the effectiveness of the Teach program in memorizing stereotyped movements and increasing sensory perception as well as eye contacten_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة لمعرفة فاعلية برنامج تيتش في خفض الحركات النمطية وزيادة الادراك الحسي والتواصل البصري عند أطفال التوحد. ولغرض الفحص والوصول للنتائج إستخدم المنهج الشبه تجريبي، مع الإستناد على الأدوات المتمثلة في الملاحظ، المقابلة، وكل من مقياس الحركات النمطية، مقياس الادراك الحسي ومقياس التواصل البصري. تم دراسة مدى الفاعلية على حالتيين من أطفال التوحد، وأدلت النتائج على وجود فاعلية لبرنامج تيتش في خفظ الحركات النمطية وزيادة من الإدراك الحسي كذلك التواصل البصري.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectالتوحد، برنامج تيتشen_US
dc.title.فاعلية برنامج تيتش في خفض الحركات النمطية وزيادة الادراك الحسي والتواصل البصري عند الأطفال المصابين بالتوen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.33.pdf2,5 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.