Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6706
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحي الدين, مباركة-
dc.contributor.authorقوديح, رحمة-
dc.date.accessioned2022-12-13T08:23:32Z-
dc.date.available2022-12-13T08:23:32Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6706-
dc.descriptionIn our research, we touched on one of the important and basic topics in the field of marketing services in general, and the Internet of things in particular, which is the Internet of things as a resource for data and information in making marketing decisions with the elements of the marketing mix so that the Internet is considered one of the main pillars important in making marketing decisions, as well as the continuity of the Internet It is related to the volume of customers or the flow, so it is necessary to search for the reasons that affect the marketing decisions. The wrong marketing decision leads to the customers abandoning the Internet, and this leads to a lack of Internet use.Therefore, the aim of the study was to identify the Internet of Things and its role in making marketing decisions.Through this topic, we sought to identify the impact of the Internet on marketing decisions.en_US
dc.description.abstractفي بحثنا هذا تطرقنا إلى أحد المواضيع الهامة والأساسية في مجال تسويق الخدمات بشكل عام، وانترنت الأشياء بشكل خاص، ألاوهو انترنت الأشياء كمورد للبيانات والمعلومات في اتخاذ القرارات التسويقية بعناصر المزيج التسويقي بحيث تعتبر الانترنت من الركائز الأساسية الهامة في إتخاذ القرارات التسويقية، وكذلك استمرار الانترنت مرتبط بحجم الزبائن أو التدفق، فلابد من البحث عن الأسباب التي تؤثر في القرارات التسويقية، فالقرار التسويقي الغير الصائب يؤدي إلى تخلي الزبائن عن الانترنت، وهذا يؤدي إلى نقص إستعمال الانترنت. لذا كان هدف الدراسة التعرف على الانترنت الأشياء ودوره في اتخاذ القرارات التسويقية. من خلال هذا الموضوع سعينا إلى التعرف على مدى تأثير لانترنت على القرارات التسويقية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectانترنت الأشياءen_US
dc.subjectنظام المعلوماتen_US
dc.subjectالقرارات التسويقةen_US
dc.titleانترنت الأشياء كمورد البيانات والمعلومات لاتخاذ القرارات التسويقية بعناصر المزيج التسويقيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.223.pdf2,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.