Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6698
Titre: اليقظة التسويقية ودورها في إدارة الأزمات التسويقية-دراسة حالة مؤسسة كوندور
Auteur(s): حنو, محمد
بلحوت, زكرياء
Mots-clés: اليقظة التسويقية
الفرص التسويقية
القدرة التنافسية
إدارة الازمة التسويقية
Date de publication: jui-2022
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: وفي السياق العالمي الحالي الذ يتسم بزيادة المنافسة وزيادة توقعات الزبائن ومطالبهم، تضطر كل مؤسسة اليوم أكثر من اي وقت مضى الى الاعتماد على اليقظة التسويقية من اجل الحفاظ على قدرتها التنافسية وبوجود علاقة تبادلية بين كل من اليقظة التسويقية وإدارة الازمة التسويقية، والتي ساهمت في سهولة التعامل مع الانواع المتعددة من الزبائن ذوي الثقافات والاتجاهات المختلفة وعملت على تكوين نظام متكامل يوفر المعلومات عن الاسواق بالقدر والكفاءة التي تساهم في زيادة فعالية القرارات التسويقية المتخذة بشأنها ويساعد هذا التفاعل متخذ القرار باتخاذ قرارات تتسم بالسرعة والدقة بما يقلل من درجة عدم التـأكد وتسمح باستغلال الفرص التسويقية المتاحة، بالاضافة الى ذلك تعد تطبيق أبعاد اليقظة التسويقية امرا هاما في تحديد وتحقيق الخيار الاستراتيجي المناسب.
Description: In the current global context characterized by increased competition and customer expectations and demands, each institution today has, more than ever, to rely on marketing vigilance in order to maintain its competitiveness with the existence of a reciprocal relationship between both Marketing Vigilance and Marketing crisis management, which contributed to the easiness of dealing with types of multiple clients from different cultures and trends and worked on creating an integrated system that provides information about the market in an amount and efficiency that contributes to increasing the effectiveness of the marketing decisions taken on. This interaction assists decision-makers with quick and accurate decision making that reduces the degree of uncertainty and allows the exploitation of available marketing opportunities. In addition, the application of the dimensions of marketing alertness (marketing knowledge and marketing intelligence) is important in determining and achieving the appropriate strategic choice.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6698
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.220.pdf10,89 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.