Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6695
Titre: المزيج التسويقي للمؤسسات التعليمية الخاصة
Auteur(s): بلواد, خيرة أحلام
مخطاري, جيلالي
Mots-clés: المزيج التسويقي
الخدمات
المؤسسات التعليمية الخاصة
مؤسسة الامل للذاكرة
Date de publication: jui-2022
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: تهدف هذه الدراسة الى توضيح أهمية المزيج التسويقي للمؤسسات التعليمية الخاصة في التوافق بين الخدمات المؤسسات التعليمية الخاصة ورغبات وحاجيات الزبون. وتأسيسا على ماتم ذكره خص البحث الحالي والمتمثل في المزيج التسويقي للمؤسسات التعليمية الخاصة، واستند على دراسة ميدانية من خلال دراسة حالة بمركز الأمل للذاكرة والحساب الذهني تحديدا ، وتمحورت اشكاليتنا في مامدى فعالية عناصر المزيج التسويقي بمركز الأمل للذاكرة والحساب الذهني؟ هل للمزيج التسويقي دور في تحقيق رضا الزبون؟ هل للمزيج التسويقي بمركز الامل للذاكرة دور في تحسين خدماته؟ وهل للمزيج التسويقي دور في تحديد احتياجات السوق؟ ولتحقيق ذلك قسمت دراستنا الى ثلاث فصولن الفصل الاول والثاني احتويا على تعاريف، مفاهيم، وخصائص عن الخدمات التعليمية والمؤسسات التعليمية الخاصة ، وكذا عناصر المزيج التسويقي، اما الفصل الثالث والذي خصص لدراسة حالة ميدانية لمركز الأمل للذاكرة والحساب الذهني.
Description: This study aims to clarify the importance of the marketing mix of private educational institutions in the compatibility between the services of private educational institutions and the desires and needs of the customer. And based on what was mentioned regarding the current research, which is represented in (the marketing mix for private educational institutions), and it was based on a field study through a case study at the Al-Amal Center for Memory and Mental Arithmetic in particular. For memory and mental arithmetic? Does the marketing mix at Al-Amal Center have a role in achieving customer satisfaction? Does the marketing mix at Al-Amal Center have a role in improving its services? And does the marketing mix have a role in determining market needs? To achieve this, the study was divided into three chapters, the first and second chapters contained definitions, concepts and characteristics of educational services and private educational institutions, as well as the elements of the marketing mix, while the third chapter was devoted to a field case study of the Al-Amal Center for Memory and Mental Arithmetic.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6695
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.219.pdf19,15 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.