Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6664
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبوربيع, عبد الهادي-
dc.contributor.authorعون, عبد القادر-
dc.date.accessioned2022-12-12T09:02:56Z-
dc.date.available2022-12-12T09:02:56Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6664-
dc.descriptionIn this research, We shed the light on one of the important topics in service’s marketing in général and on service provider in particules, which Is the impact of the service provider’s décision on the purchase décision, predominantly; the service provider is considered as an essential part for the saké of improving banking performance. In addition to That ; the continuity of Bank Is also related to the volume of customers .Howe ver, It Is necessary to search for the causes That influence on the pur clase .and the incorrect parchasing’s décision leads to customers abandoning dealing with the bank in which this Can lead to the absence of banking’s services demands. Generally speaking,this was the purpose of Our studay which is to disc over the impact of the service provider on the decision of purchase in banking establishment. In this study; we tried to détermine the study population consisting of all escisting bank in the city of Tiaret there fore ;we have chosen a bank for studying,which Is a groupe of customers of the algerien national bank,agency of Tiaret by questioning 50 persons consequenthy,the results of Our study revealed that the service provider affects on the puchase’s decision.en_US
dc.description.abstractفي بحثنا هذا تطرقنا إلى أحد المواضيع الهامة والأساسية، في مجال تسويق الخدمات بشكل عام، ومقدم الخدمة على شكل الخصوص، ألا وهو تأثير مقدم الخدمة على قرار الشراء ، بحيث يعتبر مقدم الخدمة من الركائز الاساسية للارتقاء بالأداء المصرفي، وكذلك استمرار المصارف مرتبط بحجم الزبائن، فلابد من البحث عن الأسباب التي تؤثر في قرار الشراء، فالقرار الشرائي الغير الصائب يؤدي الى تخلي الزبائن عن التعامل مع البنك، وهذا ما يؤدي الى نقص الطلب على الخدمات المصرفية. لذا كان هدف الدراسة التعرف على أثر مقدم الخدمة على قرار الشراء في المؤسسات المصرفية، من خلال هذاالموضوع، سعينا إلى تحديد مجتمع الدراسة المكون من مجموع البنو المووودة في ولاية تيارت. وقد قمنا باختيار بنك للدراسة، يتمثل في مجموعة من زبائن بنك الوطني الجزائري وكالة تيارت، عن طريق 50 استبانة مووه للبنك. وحسب النتائج المتحصل عليها يوود تأثير لمقدم الخدمة على قرار الشراء.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectمقدم الخدمةen_US
dc.subjectاتخاذ قرار الشراءen_US
dc.subjectالبنكen_US
dc.titleتأثير مقدم الخدمة على اتخا قرار الشراء -دراسة حالة بنك الوطني الجزائري وكالة تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.209.pdf4,78 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.