Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6487
Titre: دراسة اثار مبادرة الحزام والطريق على الاقتصاد العالمي
Auteur(s): بوسجرة, توفيق
العومير, أحمد سيف الدين
Mots-clés: الحزام والطريق
الصين
التنافس
الصعود
Date de publication: jui-2022
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: "الحزام والطريق" مبادرة صينية قامت على انقاض طريق الحرير القديم، وتهدف إلى ربط الصين بالعالم عبر استثمار مليارات الدولارات في البنى التحتية على طول طريق الحرير الذي يربطها بالقارة الاوروبية، ليكون أكبر مشروع بنية تحتية في تاريخ البشرية، ويشمل ذلك بناء مرافئ وطرقات وسكك حديدية ومناطق صناعية ومشاريع للطاقة. يشارك في هذا المشروع العملاق 126 دولة ٫ ويتم من خلاله تسريع عملية تبادل تجاري، ووصول المنتجات الي الاسواق العالمية. وبالإضافة الي ما يطرحه المشروع من عوائد تنموية ايجابية بالنسبة للدول المشاركة فإن تنفيذه يحتاج لسنوات وربما لعقود نظرا لضخامة حجمه.
Description: The "Belt and Road" is a Chinese initiative that was built on the ruins of the ancient Silk Road, and aims to connect China with the world by investing billions of dollars in infrastructure along the Silk Road that connects it with the European continent, to be the largest infrastructure project in human history, and this includes building ports, roads and railways Industrial zones and energy projects. Participating in this giant project, 126 countries, through which the process of trade exchange is accelerated, and products reach global markets. In addition to the positive development returns that the project offers for the participating countries, its implementation needs years and perhaps decades due to its huge size.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6487
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.191.pdf3,16 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.