Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6237
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن عنان, فاطمة-
dc.contributor.authorبن شعلة, حليمة-
dc.date.accessioned2022-12-05T09:41:47Z-
dc.date.available2022-12-05T09:41:47Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6237-
dc.descriptionThis study aimed at finding out the impact of organizational commitment in improving the quality of banking service when the dimensions of organizational commitment are represented in (continuous, emotional, standard) as the dimensions of quality of banking service are represented in (credibility concrete elements, response speed, security, attention) The study community is represented in a group of employees of the National Bank of Algeria, BNA currents agency, In the application side, I relied on a questionnaire that serves as a tool to collect policies from the workers of the National Bank of Algeria for the BNA Currents Agency from a sample of 40 employees and data analysis using the SPSS statistical program and testing the study hypotheses. Starting from the hypothesis test to analyze and discuss the results, the study summarized as follows: - There is a statistical link between the level of organizational commitment and the improvement of the quality of banking service at the Algerian National Bank for BNA Currents Agency. - There are positive trends towards improving the quality of banking service in the National Bank of Algeria with BNA Currents Agency. Key words: Organizational commitment, quality-Banking service.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى معرفة أثر الالتزام التنظيمي في تحسين جودة الخدمة المصرفية إذ تمثلت ابعاد الالتزام التنظيمي في (استمراري، العاطفي، المعياري)، فيما تمثلت أبعاد جودة الخدمة المصرفية في (العناصر الملموسة ،الاعتمادية، سرعة الاستجابة، الامان، الاهتمام)، وتمثل مجتمع الدراسة في مجموعة من عمال البنك الوطني الجزائري وكالة تيارت، وقد اعتمدت في الجاني التطبيقي على استبيان الذي يعتبر كأداة لجمع السياسات من عمال البنك الوطني الجزائري لوكالة تيارت، من عينة مكونة من 40 عاملا وتحليل البيانات باستخدام البرنامج الاحصائي SPSS واختبار فرضيات الدراسة. وانطلاقا من اختبار الفرضيات الى تحليل ومناقشة النتائج لخصت الدراسة الى مايلي: توجد علاقة ذات دلالة احصائية بين مستوى الالتزام التنظيمي وتحسين جودة الخدمة المصرفية بالبنك الوطني الجزائري لوكالة تيارت. توجد توجهات ايجابية نحو تحسين جودة الخدمة المصرفية بالبنك الوطني الجزائري بوكالة تيارت .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالالتزام التنظيميen_US
dc.subjectجودة الخدمة المصرفيةen_US
dc.titleأثر الالتزام التنظيمي في تحسين جودة الخدمة المصرفية-دراسة حالة بالبنك الوطني الجزائري وكالة تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.152.pdf6,06 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.