Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16790
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorميصابيس, محمد علي-
dc.contributor.authorبابو حاج, وليد خالد-
dc.date.accessioned2025-11-11T13:07:52Z-
dc.date.available2025-11-11T13:07:52Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16790-
dc.descriptionThis study aimed to shed light on the status of e-commerce applications in enhancing the competitiveness of Algerian startups at the international level, through a field study for Jumia, using the interview as a tool for the applied study. The study reached a set of results, the most important of which is that most emerging institutions in Algeria are still far from controlling the uses of electronic commerce applications, and the infrastructure of electronic commerce in Algeria is considered very backward and not ready to keep pace with technical developments in the field of electronic business, and therefore no The products of Algerian startups still suffer from a lack of competitiveness internationally, despite Jumia's competitive position in African markets in particular.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى تسليط الضوء على مكانة تطبيقات التجارة الإلكترونية في تعزيز تنافسية المؤسسات الناشئة الجزائرية على المستوى الدولي، من خلال دراسة ميدانية لشركة جوميا، باستخدام المقابلة كأداة للدراسة التطبيقية. وقد توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها، ان اغلب المؤسسات الناشئة في الجزائر مازالت بعيدة كل البعد على التحكم في استخدامات تطبيقات التجارة الإلكترونية، كما ان البنية التحتية للتجارة الإلكترونية في الجز ائر تعتبر متخلفة جدا وغير جاهزة لمواكبة التطورات التقنية في مجال الأعمال الإلكترونية، وبالتالي لا تزال منتجات المؤسسات الناشئة الجز ائرية تعاني من ضعف القدرة التنافسية دوليا رغم مكانة شركة جوميا التنافسية في الأسواق الإفريقية خاصة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالتجارة الإلكترونيةen_US
dc.subjectالميزة التنافسيةen_US
dc.subjectشركة جومياen_US
dc.subjectالمؤسسات الناشئةen_US
dc.titleدور تطبيقات التجارة الإلكترونية في تعزيز التنافسية للمؤسسات الناشئة في السوق الدولية - دراسة تطبيقية على شركة جوميا الجزائر Jumia.dzen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2025.02.pdf3,29 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.