Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16779
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن ربعية, محمد-
dc.contributor.authorرابة, محمد أمين-
dc.date.accessioned2025-11-11T08:37:00Z-
dc.date.available2025-11-11T08:37:00Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16779-
dc.descriptionThe study aimed to examine the role of social media platforms in activating tourism marketing through a field study conducted on a sample of social media users in Algeria. A questionnaire was distributed to a sample of 100 individuals. The results revealed a significant role played by social media platforms—particularly Facebook—in promoting tourism. Official tourism advertisements were found to be the most influential in activating tourism marketing and introducing various tourist attractions. The study also confirmed the potential of relying on these platforms to market tourism services. Notably, platforms such as Facebook and YouTube have the ability to connect individuals to desert tourism by building a clear image and encouraging idea exchange with people from other regions, affirming that these platforms are highly effective promotional tools—a conclusion strongly supported by this study.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة دور منصات التواصل الإجتماعي في تنشيط التسويق السياحي من خلال إجراء دراسة عن عينة من مستخدمي منصات التواصل الإجتماعي بالجزائر، حيث قمنا باستخدامـ استبيان تـم توزيعه على عينة قدرت ب 100 شخص. وتوصلت هذه الدراسة إلى وجود دور هام ومهم لمنصات التواصل الإجتماعي في تنشيط السياحة وخاصة صفحة الفيسبوك، بحيث يعتبر الإعلان السياحي الرسمي الأكثر رواجا و مساهمة في تنشيط التسويق السياحي، و من أجل التعريف بمواقع الجذب السياحي المتنوعة وأيضا إلى إمكانية الإعتماد على هذه المنصات في الترويج لهاته الخدمة السياحية. فعن هذه المواقع والتي من أشهرها " الفايسبوك، واليوتيوب" بإمكانها أن تربط الأفراد بالتسويق السياحي الصحراوية من خلال بناء صورة واضحة وتبادل الفكرة مع أفراد من مناطق اخرى، مما يؤكد على حقيقة أن المنصات عبارة عن اداة مروجة بدرجة كبيرة، وهذا ما أكدته هىذه الدراسة بصفة خاصة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالتسويق السياحيen_US
dc.subjectمنصات التواصل الإجتماعيen_US
dc.subjectالخدمة السياحيةen_US
dc.subjectمواقع الجذب السياحيen_US
dc.titleدور التسويق السياحي على منصات التواصل الإجتماعي وأثره على مرئية المنتج في الجزائر فترة 2015-2025en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2025.31.pdf2,54 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.