Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16767
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعرقوب, مصطفى-
dc.contributor.authorعزالدين, خالد-
dc.date.accessioned2025-11-10T10:39:55Z-
dc.date.available2025-11-10T10:39:55Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16767-
dc.descriptionThis thesis aims to study the role of electronic marketing in improving the brand image of a travel agency. It focuses on the use of digital tools in tourism promotion and their impact on customers' perceptions. The research also explores the components of the e-marketing mix, such as digital promotion, pricing, and customer interaction, in addition to evaluating the quality of tourism services offered by the agency. A case study was conducted on a sample of customers from an Algerian travel agency to understand how electronic marketing affects the agency’s image in the minds of clients. The study concluded that e-marketing has a significant positive effect on enhancing the image of the travel agency, especially when combined with high-quality services and attention to the customer experience.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه المذكرة إلى دراسة دور التسويق الإلكتروني في تحسين الصورة الذهنية للوكالة السياحية, من خلال التركيز على الأدوات الرقمية المستعملة في الترويج السياحي ومدى تأثيرها على إنطباعات الزبائن. كما تطرقت الدراسة إلى مزيج التسويق الإلكتروني بأبعاده المختلفة, مثل الترويج الرقمي, التسعير, وتفاعل العملاء, إضافى إلى تحليل جودة الخدمات السياحية المقدمة من طرف الوكالات. تم تطبيق الدراسة على عينة من زبائن وكالة سياحية جزائرية, بهدف فهم العلاقة بين إستخدام الوسائل الإلكترونية وفعالية بناء صورة ذهنية إيجابية. وقد توصلت الدراسة إلى أن هناك تأثيرا إيجابيا واضحا للتسويق الإلكتروني على تحسين صورة الوكالة السياحية, خاصة عندما يكون هذا التسويق مدعوما بجودة عالية للخدمات المقدمة وإهتمام حقيقي بتجربة الزبون.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالتسويق الإلكترونيen_US
dc.subjectالوكالة السياحيةen_US
dc.subjectالترويج السياحيen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.titleتأثير التسويق الإلكتروني على جودة الخدمة السياحية في الجزائر دراسة حالة: وكالة بن عمار ترافل للسياحة والأسفارen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2025.24.pdf2,83 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.