
Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16581Affichage complet
| Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | غيلاني, محمد | - |
| dc.contributor.author | خلف الله, أمين | - |
| dc.date.accessioned | 2025-10-23T10:39:13Z | - |
| dc.date.available | 2025-10-23T10:39:13Z | - |
| dc.date.issued | 2025-06 | - |
| dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16581 | - |
| dc.description | The world is witnessing rapid and continuous development accompanied by modern transformations that directly impact production quality, contribute significantly to cost reduction, save time, and enhance resource utilization. However, despite the advantages of these technical and economic changes, it has become evident that the presence of qualified human resources remains a critical factor in making economic decisions, planning job functions, organizing tasks, and monitoring activities. Accordingly, institutions today are in urgent need of employees who possess the competence and capability to keep pace with these transformations and respond to challenges with efficiency and innovation. In this context, training emerges as a key strategic tool for developing employee performance and enhancing their capabilities. Investment in training goes beyond mere skill enhancement; it also encompasses increasing productivity, improving job satisfaction, and building an integrated work environment that drives institutional excellence. This study addresses both theoretical and practical aspects: the theoretical part relies on general scientific data that underscore the importance of training in performance improvement, while the practical part involves a field study through direct engagement with the staff of the public electrochemical enterprise. This approach enabled the identification of precise, high-quality scientific results that strongly support the vital role of training and its close relationship with enhancing performance | en_US |
| dc.description.abstract | شهد العالم تطورًا متسارعًا ومتواصلًا تُرافقه تحوّلات حديثة تنعكس بشكل مباشر على جودة الإنتاج، وتسهم بفعالية في خفض التكاليف، وتوفير الوقت، وتحسين استغلال الموارد. غير أن هذه التحولات، ورغم مزاياها التقنية والاقتصادية، أثبتت أن وجود مورد بشري مؤهل يظل عاملًا حاسمًا في اتخاذ القرارات الاقتصادية، وتخطيط الوظائف، وتنظيم المهام، ومراقبة النشاطات . وبناءً على ذلك، أصبحت المؤسسات اليوم في حاجة ملحة إلى موظفين يمتلكون الكفاءة والقدرة على مواكبة هذه التغيرات، والتفاعل مع التحديات بكفاءة وابتكار. ويبرز هنا دور التدريب كأداة استراتيجية محورية لتطوير أداء الموارد البشرية وتعزيز كفاءاتهم. إذ لا يقتصر الاستثمار في التدريب على تنمية المهارات فحسب، بل يشمل أيضًا رفع مستويات الإنتاجية، وتحسين الرضا الوظيفي، وبناء بيئة عمل متكاملة تدفع نحو تحقيق التميز المؤسسي . | en_US |
| dc.language.iso | other | en_US |
| dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
| dc.subject | تحسين الأداء | en_US |
| dc.subject | الأداء | en_US |
| dc.subject | التدريب | en_US |
| dc.title | دور التدريب في تحسين أداء العاملين في المؤسسة الاقتصادية | en_US |
| dc.type | Thesis | en_US |
| Collection(s) : | Master | |
Fichier(s) constituant ce document :
| Fichier | Description | Taille | Format | |
|---|---|---|---|---|
| TH.M.GES.2025.24.pdf | 1,99 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.