Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16512
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorحميني, امينة-
dc.date.accessioned2025-10-05T08:37:59Z-
dc.date.available2025-10-05T08:37:59Z-
dc.date.issued2025-06-16-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16512-
dc.descriptionThis study aimed to identify the factors affecting purchasing decision-making among students of the College of Humanities and Social Sciences .To achieve this purpose, a questionnaire was built consisting of (07) topics: "brand, price, telephone characteristics, advertising, after-sales service, cultural factors, social factors, Psychological factors, user interface" and applied to a sample of (100) male and female students at the College of Humanities and Social Sciences, after verifying the psychometric properties The descriptive method was relied upon, and accordingly the study produced the following results: - What is the impact of brand influence in the decision to purchase a smartphone - What is the impact of a price effect in the decision to buy a smartphone. - What is the impact of influence of phone characteristics on the decision to purchase a smartphone. - What is the impact of effect of advertising on the decision to purchase a smartphone - There is an impact of after-sales services on the decision to purchase a smartphone. - What is the impact of influence of cultural factors in the decision to purchase a smartphone. - What is the impact of influence of social factors in the decision to buy a smartphone. - What is the impact of influence of psychological factors on the decision to buy a smartphone. - What is the impact of influence of the user interface on the decision to purchase a smartphoneen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى تحديد العوامل المؤثرة في اتخاذ القرار الشرائي لدى طلبة كلية العلوم الإنسانية والإجتماعية، ولتحقيق هذا الغرض تم بناء استبيان يتكون من (07) محاور" العلامة التجارية، السعر، خصائص الهاتف، الإعلان، خدمة ما بعد البيع، العوامل الثقافية، العوامل الإجتماعية ، العوامل النفسية، واجهة المستخدم" وتطبيقه على عينة قوامها (100) طالب وطالبة بكلية العلوم الإنسانية والإجتماعية، وذلك بعد التحقق من الخصائص السيكومترية، تم الاعتماد على المنهج الوصفي وعليه أسفرت الدراسة على النتائج التالية: *ما مدى تأثير العلامة التجارية في قرار شراء الهاتف الذكي بدرجة عالية. *ما مدى تأثير السعر في قرار شراء الهاتف الذكي بدرجة عالية. *ما مدى تأثير خصائص الهاتف في قرار شراء الهاتف الذكي بدرجة عالية. *ما مدى تأثير الاعلان في قرار شراء الهاتف الذكي بدرجة عالية. *ما مدى تأثير خدمات ما بعد البيع في قرار شراء الهاتف الذكي بدرجة عالية جدا. *ما مدى تأثير للعوامل الثقافية في قرار شراء الهاتف الذكي بدرجة عالية. *ما مدى تأثير العوامل الاجتماعية في قرار شراء الهاتف الذكي بدرجة عالية. *ما مدى تأثير لعوامل النفسية في قرار شراء الهاتف الذكي بدرجة عالية. *ما مدى تأثير واجهة المستخدم في قرار شراء الهاتف الذكي بدرجة عاليةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالقرار الشرائيen_US
dc.subjectالهاتف الذكيen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectالطالبen_US
dc.titleالعوامل المؤثرة في قرار شراء الهاتف الذكي لدى عينة من طلبة كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية جامعة -تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2025.87.pdf1,86 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.