Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16493
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | بوهارية, فاطمة الزهرة | - |
dc.contributor.author | شريف, فاطمة | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-29T13:30:19Z | - |
dc.date.available | 2025-09-29T13:30:19Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16493 | - |
dc.description | Active teaching methods are an effective means of strengthening language acquisition in morphology. They engage the learner in the educational process, enabling him or her to become active and effective in constructing knowledge. They vary greatly in their variety, as they are not limited to a specific stage or subject, but can be applied across all levels and all academic subjects. A distinguished teacher can choose the teaching method appropriate to the subject matter of the lesson. | en_US |
dc.description.abstract | الطرائق التعليمية النشطة تعد وسيلة فعالة في تقوية التحصيل اللغوي في مادة الصرف فهي بدورها تقحم المتعلم في العملية التعليمية فيصبح فعالا وفاعلا في بناء أحكام المعرفة, فهي تتنوع تنوعا كبيرا إذ أنها لا تقتصر على مرحلة أو مادة معينة وإنما يمكن تطبيقها جميع المراحل وجميع المواد الدراسية, والمعلم المتميز يستطيع أن يختار طريقة التدريس الناسبة لموضوع الدرس. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون | en_US |
dc.subject | الطرائق التعليمية | en_US |
dc.subject | التحصيل اللغوي | en_US |
dc.subject | الصرف | en_US |
dc.subject | التعلم النشط | en_US |
dc.title | الطرائق التعليمية النشطة في التحصيل اللغوي مادة الصرف السنة الثانية متوسط أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2025.40.pdf | 4,73 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.