Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16487
Titre: | تعليم اللغة العربية لتلاميذ الإبتدائي من خلال مقاطع الفيديو |
Auteur(s): | شيخ, حورية بومعزة, زهية |
Mots-clés: | المرحلة الإبتدائية الفيديو التعليمية اللغة العربية |
Date de publication: | 2025 |
Editeur: | جامعة ابن خلدون |
Résumé: | تهدف هذهّ الدراسةّ إلى الوقوف على الفيديوّالتعليميّ كتقنيةّ تربويةّ حديثةّ تستخدم فّي العمليةّ التعليمية, وذلك لما تجذبه من متعةّ للمتعلمّ فّي المرحلةّ الإبتدائية،ّ إذّ تجعل التعلمّ أكثر جاذبية مقارنة بالطرق التقليدية التي أصبحت مكررة ومملٌة بالنسبة إليه, ومجيبة عن إشكالياتهاّ الرئيسية: إلى أي مدى يمكن للتقنية الحديثة ممثلة في الفيديوالتعليمي من تعليم اللغةّ العربيةّ لتلاميذّ المرحلة الإبتدائية؟ حيثّ قسمتّ الدراسةّ إلّى مدخلّ وثلاثةّ فصول يستجليّ الأول منها الحديث عن ماهية الفيديوالتعليمي ومجال استخدامه في العمليةّ التعليمية،ّ ويرتكز الثاني على التحصيل الدراسيّ للمتعلمّ وعلاقته باستخدام تقنيةّ الفيديو. أما الثالث منها فهو إجرائي يكشف عن فاعلية الفيديو التعليمي في تعليم اللغة العربية لتلاميذ القسم الخامس من المرحلة الإبتدائية, وأثره على التحصيل الدراسي. |
Description: | This research aims to shed light on blended baring as a modern education technique used in the educational process. This is because it is no longer effective in the organized and primary stages, as it makes baring more boring compared to the traditional method, which has become repetitive and tedious. This is explained by the main questions that this study seeks to answer: to what extent can modern technology represented by blended baring, be used in teaching the Arabic language in the primary stage> the study served as a starting point, with the first chapter focusing on the nature of blended baring and its scope of use in the educational process. The second chapter concentrates on academic achievement and how to utilize or invest in blended baring as for the third chapter, it is a procedural study that reveals the nature of blended baring in teaching the Arabic language to fifth-grade primary students, and its impact on academic achievement. |
URI/URL: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16487 |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2025.36.pdf | 1,4 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.