Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16487
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorشيخ, حورية-
dc.contributor.authorبومعزة, زهية-
dc.date.accessioned2025-09-29T10:01:55Z-
dc.date.available2025-09-29T10:01:55Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16487-
dc.descriptionThis research aims to shed light on blended baring as a modern education technique used in the educational process. This is because it is no longer effective in the organized and primary stages, as it makes baring more boring compared to the traditional method, which has become repetitive and tedious. This is explained by the main questions that this study seeks to answer: to what extent can modern technology represented by blended baring, be used in teaching the Arabic language in the primary stage> the study served as a starting point, with the first chapter focusing on the nature of blended baring and its scope of use in the educational process. The second chapter concentrates on academic achievement and how to utilize or invest in blended baring as for the third chapter, it is a procedural study that reveals the nature of blended baring in teaching the Arabic language to fifth-grade primary students, and its impact on academic achievement.en_US
dc.description.abstractتهدف هذهّ الدراسةّ إلى الوقوف على الفيديوّالتعليميّ كتقنيةّ تربويةّ حديثةّ تستخدم فّي العمليةّ التعليمية, وذلك لما تجذبه من متعةّ للمتعلمّ فّي المرحلةّ الإبتدائية،ّ إذّ تجعل التعلمّ أكثر جاذبية مقارنة بالطرق التقليدية التي أصبحت مكررة ومملٌة بالنسبة إليه, ومجيبة عن إشكالياتهاّ الرئيسية: إلى أي مدى يمكن للتقنية الحديثة ممثلة في الفيديوالتعليمي من تعليم اللغةّ العربيةّ لتلاميذّ المرحلة الإبتدائية؟ حيثّ قسمتّ الدراسةّ إلّى مدخلّ وثلاثةّ فصول يستجليّ الأول منها الحديث عن ماهية الفيديوالتعليمي ومجال استخدامه في العمليةّ التعليمية،ّ ويرتكز الثاني على التحصيل الدراسيّ للمتعلمّ وعلاقته باستخدام تقنيةّ الفيديو. أما الثالث منها فهو إجرائي يكشف عن فاعلية الفيديو التعليمي في تعليم اللغة العربية لتلاميذ القسم الخامس من المرحلة الإبتدائية, وأثره على التحصيل الدراسي.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالمرحلة الإبتدائيةen_US
dc.subjectالفيديوen_US
dc.subjectالتعليميةen_US
dc.subjectاللغة العربيةen_US
dc.titleتعليم اللغة العربية لتلاميذ الإبتدائي من خلال مقاطع الفيديوen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2025.36.pdf1,4 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.