Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16481
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعزوز, رباب-
dc.contributor.authorمحرطة, فتيحة-
dc.date.accessioned2025-09-28T13:54:19Z-
dc.date.available2025-09-28T13:54:19Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16481-
dc.descriptionThis study crystallizes around the topic "The role of the teacher in achieving self-motivation and developing critical thinking skills", and to answer the question: To what extent is the role of the teacher in achieving self-motivation and developing critical thinking skills? We divided the research into an introduction, a first chapter entitled "The teacher and his function in promoting self-motivation", and then the second chapter in which we talked about the teacher and his task in improving critical thinking, creativity and development of the learner, while the third chapter was a field study on "The role of the teacher in achieving selfmotivation and developing critical thinking skills",en_US
dc.description.abstractتتبلور هذه الدراسة حول موضوع " دور المعلم في تحقيق التحفيز الذاتي وتطوير مهارات التفكير النقدي" وللإجابة عن السؤال الذي مفاده:إلى أي مدى يتجسد دور المعلم في تحقيق التحفيز الذاتي وتطوير مهارات التفكير النقدي والإبداعي للمتعلم؟ قسمنا البحث إلى مقدمة, وفصل أول جاء بعنوان " المعلم و وظيفته في تعزيز التحفيز الذاتي", ومن ثم الفصل الثاني تحدثنا فيه عن المعلم ومهمته في تحسين التفكير النقدي والإبداعي وتنميته لدى المتعلم, أما الفصل الثالث فكان دراسة ميدانية حول "دور المعلم في تحقيق التحفيز الذاتي وتطوير المهارات التفكير النقدي والإبداعي للمتعلم".en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالتحفيز الذاتيen_US
dc.subjectالتفكير النقديen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjectالمعلمen_US
dc.titleدور المعلم في تحقيق التحفيز الذاتي وتطوير مهارات التفكير النقدي والإبداعي للمتعلمen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2025.34.pdf5,34 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.