Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16453
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorفودي, محمد-
dc.contributor.authorدرويش, صحراوي-
dc.contributor.authorقرار, ياسين-
dc.date.accessioned2025-09-24T08:02:50Z-
dc.date.available2025-09-24T08:02:50Z-
dc.date.issued2025-06-19-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16453-
dc.descriptionThis study, entitled The Impact of War Media on Public Opinion Trends Regarding the “Al-Aqsa Flood” War, aims to explore the extent to which war media—specifically the videos released by “Abu Ubaida”—influence the attitudes of political science students at Ibn Khaldoun University of Tiaret toward the Palestinian cause. The research also seeks to examine how such media contributes to shaping their political and media awareness by analyzing their interaction with this type of content across digital platforms and social media. The study further investigates the mechanisms employed by war media in disseminating the media message in all its forms: audiovisual, written, and digital. To achieve the objectives of this research, the descriptive-analytical method was adopted, using a questionnaire as the primary data collection tool. It was administered to a purposive sample of 100 students from the Department of Political Science at Ibn Khaldoun University of Tiaret. The questionnaires were distributed electronically, and the data were analyzed using Excel statistical software to extract results and identify interaction and reception patternsen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الموسومة بـتأثير الإعلام الحربي على اتجاهات الرأي العام حول حرب طوفان الأقصى إلى معرفة مدى تأثير الإعلام الحربي، ممثلاً في فيديوهات "أبو عبيدة"، على توجهات طلبة قسم العلوم السياسية بجامعة -تيارت- نحو القضية الفلسطينية، ومدى مساهمته في تشكيل وعيهم السياسي والإعلامي، من خلال تحليل تفاعلتهم مع هذا النوع من الإعلام، عبر المنصات الرقمية والتواصل الاجتماعي، وتسعى الدراسة للكشف عن آليات اشتغال الإعلام الحربي في نقل الرسالة الإعلامية بجميع أشكالها: السمعية البصرية، والمكتوبة، والرقمية. وللتحقق من أهداف هذه الدراسة، اعتمدنا المنهج الوصفي التحليلي، باستخدام أداة الاستبيان كأداة رئيسية وقد تم تطبيقه على عينة قصدية قُدرت بـ100 مفردة من قسم العلوم السياسية بجامعة ابن خلدون -تيارت-، وتم توزيع الاستمارات إلكترونيًا، وتحليل المعطيات باستخدام البرنامج الإحصائي Excel لاستخلاص النتائج وفهم أنماط التفاعل والاستقبالen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالإعلام الحربيen_US
dc.subjectالرأي العامen_US
dc.subjectفيديوهات أبو عبيدةen_US
dc.subjectطوفان الأقصىen_US
dc.titleتأثير الإعلام الحربي على اتجاهات الرأي العام حول حرب طوفان الأقصىen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.33.pdf1,45 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.