Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16449
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorتاج, نور الهدى-
dc.contributor.authorمونة, شيماء-
dc.date.accessioned2025-09-23T13:42:11Z-
dc.date.available2025-09-23T13:42:11Z-
dc.date.issued2025-07-02-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16449-
dc.descriptionThis study aims to explore the role of electronic applications in promoting local tourism in the Wilaya of Tiaret, as well as how to improve their use to meet the needs of local tourists and visitors. It also seeks to analyze user satisfaction with دthese applications and the services they provide. To achieve these objectives, the study adopted the survey method, as it is the most suitable for collecting data from a broad sample of tourism application users, allowing for a field-based understanding of their usage and related challenges. An electronic questionnaire was distributed to a number of local tourists and employees interested in tourism in the region. In addition, interviews were conducted with two travel agencies, namely Ledjdar Agency and Karam Travel Agency. The study found that the use of electronic applications significantly contributed to promoting tourist sites in Tiaret and improving the tourist experience by providing real-time information and recommendations based on user reviews. The results also revealed growing interest among tourists in using these tools. However, there is still a lack of locally specialized applications and a weakness in digital content related to the Wilaya of Tiaret. Therefore, the study emphasizes the importance of support from local authorities to develop digital applications specifically aimed at tourism in the region, and to enhance digital awareness among tourism sector stakeholders in order to better exploit the rich tourism potential of the Wilaya.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على دور التطبيقات الإلكترونية في الترويج للسياحة المحلية بولاية تيارت، وكيفية تحسين استخدامها بما يلائم احتياجات السياح المحليين والزوار، إضافة إلى تحليل مدى رضا المستخدمين عن هذه التطبيقات والخدمات التي توفرها . ولتحقيق هذه الأهداف، اعتمدت الدراسة على المنهج المسحي كونه الأنسب لجمع البيانات من عينة واسعة من مستخدمي التطبيقات السياحية، مما يتيح فهمًا ميدانيًا لواقع استخدامها، والتحديات المرتبطة بها. وقد تم الاعتماد على استمارة استبيان إلكترونية وزّعت على عدد من السياح المحليين والموظفين المهتمين بالسياحة في الولاية، كما اعتمدنا ايضا على مقابلة مع وكالتين سياحيتين "وكالة لجدار" و "وكالة كرم ترافل".en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتطبيقات الالكترونيةen_US
dc.subjectالترويج السياحيen_US
dc.subjectالتطبيقات الالكترونيةen_US
dc.subjectالسياحة المحليةen_US
dc.titleإستخدام التطبيقات الالكترونية في الترويج للسياحة المحليةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.31.pdf7,82 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.