Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16378
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorرابح, نسرين-
dc.date.accessioned2025-09-17T08:09:56Z-
dc.date.available2025-09-17T08:09:56Z-
dc.date.issued2025-06-26-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16378-
dc.descriptionThe study aimed to identify the relationship between self-efficacy and the level of ambition among secondary school students. A descriptive approach was used, using the Adil Self-Efficacy Scale and the Moawad Abdel-Azim Aspiration Level Scale. A sample of 150 male and female students from Tariq Ibn Ziyad and Oqba Ibn Nafi' secondary schools was selected randomly. The following statistical me thods were used: Pearson's coefficient, Cronbach's alpha, standard deviation, and arithmetic mean. The current study concluded the following results: - There is no statistically significant relationship between self-efficacy and the level of ambition among secondary school students. - There is no statistically significant relationship between self-efficacy and the dimension of optimism among secondary school students. - There is no statistically significant relationship between self-efficacy and the dimension of goal-setting ability among secondary school students. - There is no statistically significant relationship between self-efficacy and the dimension of acceptance of new things among secondary school students. There is no statistically significant relationship between self-efficacy and depression among high school studentsen_US
dc.description.abstractهدف الدراسة إلى التعرف على علاقة فعالية الذات بمستوى الطموح لدى تلاميذ المرحلة الثانوية اتبعت المنهج الوصفي، تم استعمال مقياس فعالية الذات لعدل وومقياس مستوى الطموح لمعوض عبد العظيم، عينة مكونة من 150 تلميذ وتلميذة بثانويتي طارق ابن زياد وعقبة ابن نافع حيث تم اختيار العينة بطريقة عشوائية واعتمدنا مجموعة من الاساليب الاحصائية التالية: معامل بيرسن، الفاكرونباخ، الانحراف المعياري، المتوسط الحسابي. توصلت إلى النتائج الدراسة الحالية إلى مايلي: لاتوجد علاقة ذات دالة احصائية بين فعالية الذات ومستوى الطموح لدى تلاميذ المرحلة الثانوية. لاتوجد علاقة ذات دالة احصائية بين فعالية الذات وبعد التفاؤل لدى تلاميذ المرحلة الثانوية. لاتوجد علاقة ذات دالة احصائية بين فعالية الذات وبعد القدرة على وضع الأهداف لدى تلاميذ المرحلة الثانوية. لاتوجد علاقة ذات دالة احصائية بين فعالية الذات وبعد تقبل الجديد لدى تلاميذ المرحلة الثانوية. لاتوجد علاقة ذات دالة احصائية بين فعالية الذات وبعد الاحباط لدى تلاميذ المرحلة الثانويةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectفعالية الذاتen_US
dc.subjectمستوى الطموحen_US
dc.subjectتلاميذ المرحلة الثانويةen_US
dc.titleعلاقة فعالية الذات بمستوى الطموح لدى تلاميذ المرحلة الثانويةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2025.84.pdf3,01 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.