Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16271
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبردوس, عبد النور-
dc.contributor.authorمرسلي, قويدر-
dc.contributor.authorصامت, عبد القادر-
dc.date.accessioned2025-07-09T13:41:24Z-
dc.date.available2025-07-09T13:41:24Z-
dc.date.issued2025-06-07-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16271-
dc.descriptionThe study aimed to understand the impact of using artificial intelligence on the effectiveness of public relations strategies in promoting tourism in Algeria. The problem statement of this study revolves around the role of artificial intelligence in shaping the effectiveness of public relations strategies for tourism promotion in Algeria. The study is part of in-depth research using a case study method that focused on conducting interviews with 12 participants from 12 tourism agencies in the Tiaret province. Data was collected and analyzed to draw conclusions from the study, which revealed a deep understanding among participants of the role of artificial intelligence in enhancing tourism services and making them more appealing by showing continuous interest in technology and technological innovations. By leveraging artificial intelligence, a significant improvement in public relations strategies used in tourism marketing can be achieved, creating a positive image of Algeria as a tourist destination. Therefore, the study's results confirmed the research hypotheses and emphasized the importance of investing in artificial intelligence in the tourism sector in Algeria to enhance the attractiveness of tourist destinations and improve the tourist experienceen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة تأثير استخدام الذكاء الاصطناعي على فعالية استراتيجيات العلاقات العامة في الترويج السياحي في الجزائر، ومن هنا تكمن إشكالية هذه الدراسة: ما دور الذكاء الاصطناعي في صياغة استراتيجيات العلاقات العامة للترويج السياحي في الجزائر؟، إذ تدخل هذه الدراسة ضمن الدراسات المعمقة المتمثلة في منهج دراسة حالة تم التركيز على استخدام أداة المقابلة مع 12 مبحوث موزعين على 12 وكالة سياحية في ولاية تيارت. تم جمع البيانات وتحليلها لنصل إلى نتائج الدراسة والتي أظهرت تفهما عميقا من المشاركين لدور الذكاء الاصطناعي في تعزيز الخدمات السياحية وجعلها أكثر جاذبية وذلك عبر إظهار اهتمام مستمر بالتكنولوجيا والابتكارات التكنولوجية، حيث بالرجوع للذكاء الاصطناعي، يمكن تحقيق تحسين ملحوظ في استراتيجيات العلاقات العامة المستخدمة في التسويق السياحي، وتكوين صورة إيجابية للجزائر كوجهة سياحية. وبهذا فنتائج الدراسة أشارت إلى تأكيد وتحقق فرضيات البحث وأهمية الاستثمار في الذكاء الاصطناعي في قطاع السياحة بالجزائر لتعزيز جاذبية الوجهات السياحية وتحسين تجربة السياحen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالذكاء الاصطناعيen_US
dc.subjectاستراتيجيات العلاقات العامةen_US
dc.subjectالترويج السياحيen_US
dc.subjectالوكالات السياحيةen_US
dc.titleتأثير استخدام الذكاء الاصطناعي على فعالية استراتيجيات العلاقات العامة للترويج السياحي في الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.11.pdf2,51 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.