Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16270
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorالشيخ, عبد الكريم-
dc.contributor.authorبن يحي, محمد-
dc.contributor.authorخيثر, محمد أمين-
dc.date.accessioned2025-07-09T13:38:05Z-
dc.date.available2025-07-09T13:38:05Z-
dc.date.issued2025-06-07-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16270-
dc.descriptionThrough our study, we attempted to understand the impact of digital marketing platforms on consumer behavior. We conducted a field study on a sample of users of the Ouedkniss platform in the Tiaret province, employing an analytical descriptive approach to analyze the phenomenon. Data was collected using a questionnaire tool, specifically an electronic form designed to gather information from the research sample. The sample consisted of 100 respondents, all users of the Ouedkniss platform in Tiaret province. The study yielded several key findings, most notably: • The majority of respondents used the Ouedkniss platform for less than one hour per session. • Most respondents agreed that Ouedkniss enables quick access to goods and services. They also perceived the platform as providing security and expressed trust in its financial transactions. • Most respondents encountered no issues during buying or selling processes on Ouedknissen_US
dc.description.abstractحاولنا من خلال دراستنا معرفة تأثير المنصات التسويقية الرقمية على سلوك المستهلك، حيث قمنا بإجراء دراسة ميدانية على عينة من مستخدمي منصة واد كنيس بولاية تيارت ،باستخدام المنهج الوصفي التحليلي من أجل تحليل الظاهرة ،والاعتماد على أداة الاستمارة من خلال تصميم استمارة الكترونية للحصول على المعلومات من العينة المبحوثة التي تتكون من 100 مبحوث ،تمثلت في مستخدمي منصة واد كنيس بولاية تيارت ،وقد توصلت الدراسة الى أن أغلب المبحوثين يستخدمون منصة واد كنيس لمدة أقل من ساعة واحدة و يرون ان منصة واد كنيس تحقق السرعة في الوصول الى السلع والخدمات ،و توفر لهم الحماية ويثقون في المعاملات المالية عبر هذه المنصةكما انهم لم يتعرضوا لمشاكل أثناء عملية البيع أو الشراء عبر منصة واد كنيس.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويق الرقميen_US
dc.subjectالتأثيرen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectمنصة واد كنيسen_US
dc.titleتأثير المنصات التسويقية الرقمية على سلوك المستهلكen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.10.pdf4,11 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.