Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16175
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبن تومي, بوبكر-
dc.contributor.authorيحي, يوسف-
dc.date.accessioned2025-06-30T09:00:33Z-
dc.date.available2025-06-30T09:00:33Z-
dc.date.issued2025-05-18-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16175-
dc.descriptionOur study aimed to examine the impact of cyberbullying on communication in a school setting, using a sample of students from Mohamed Abbas High School, also known as Abdelkrim - Tiaret. To achieve this, we adopted a descriptive approach and administered a questionnaire to a sample of 84 students (male and female). The results were as follows : Cyberbullying negatively affects classroom interaction, leads to conflicts in social relationships among students in the school environment, and adversely impacts communication between them—both in the virtual and real world, albeit to a relative extent.en_US
dc.description.abstractهدفت دراستنا إلى تحديد تأثير التنمّر الإلكتروني على التواصل في الوسط المدرسي على عينة من تلاميذ ثانوية "محمد عباس" المدعو عبد الكريم -تيارت-، ولتحقيق ذلك تم الاعتماد على المنهج الوصفي وتطبيق أداة الإستمارة على عينة مكونة من84 تلميذ وتلميذة، وجاءت النتائج كما يلي: يؤثر التنمّر الإلكتروني سلبا على التفاعل الصفي ويؤدي إلى صراع في العلاقات الاجتماعية بين تلاميذ في الوسط المدرسي ويؤثر سلبا على التواصل بينهم في العالم الافتراضي والعالم الحقيقي ولكن نسبيا.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتنمرen_US
dc.subjectالتنمر الإلكترونيen_US
dc.subjectالتواصل المدرسيen_US
dc.titleتأثير التنمر الإلكتروني على التواصل في الوسط المدرسيen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.SOC.2025.05.pdf3,31 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.