Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16140
Titre: اتجاهات الطلبة نحو تطبيق بوابة الطالب (webetu) وعلاقتها بدافعية للتعلم لديهم
Auteur(s): هنان, محمد
Mots-clés: بوابة الطالب (webetu)
دافعية التعلم
الطلبة
Date de publication: 3-jui-2025
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: هدفت الدراسة إلى معرفة اتجاهات الطلبة نحو تطبيق بوابة الطالب webetu وعلاقتها بدافعية للتعلم لدى طلبة السنة الثانية ليسانس بكلية العلوم الإنسانية والاجتماعية بمختلف الشعب، واعتمدنا على المنهج الوصفي، واستخدمنا أداة الاستبيان الخاصة بتطبيق بوابة الطالب، واستبيان دافعية التعلم، وتكونت عينة الدراسة من 80 مفردة، وخلصت الدراسة بمحموعة من النتائج أهمها: أن غياب الفروق بين الجنسين في استخدام بوابة الطالب قد يكون ناتجًا عن تكافؤ الفرص في الوصول إلى التكنولوجيا، بينما وجود الفروق بين الشعب يعكس تأثير التخصص الدراسي على مواقف الطلبة وتأثير الأسلوب الإداري كذا التوجه نحو الشعب أما غياب العلاقة بين استخدام بوابة الطالب والدافعية للتعلم فيشير إلى أن عوامل أخرى قد تكون أكثر تأثيرًا في تحفيز الطلبة.
Description: The study aimed to know students’ attitudes towards applying the student portal webetu and its relationship to learning motivation among second-year bachelor’s students in the College of Humanities and Social Sciences in various divisions.We relied on the descriptive approach, and used the questionnaire tool for applying the student portal, and the learning motivation questionnaire.The study sample consisted of 80 individuals, and concluded The study produced a set of results, the most important of which are: The absence of gender differences in the use of the student portal may be the result of equal opportunities in accessing technology, while the presence of differences between divisions reflects the influence of academic specialization on students’ attitudes and the influence of administrative style as well as orientation towards the people.As for the absence of a relationship between the use of the student portal and motivation to learn, it indicates Other factors may be more influential in motivating students
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16140
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2025.32.pdf997,2 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.