Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16116
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسليماني, نصيرة-
dc.date.accessioned2025-06-25T14:30:27Z-
dc.date.available2025-06-25T14:30:27Z-
dc.date.issued2025-06-03-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16116-
dc.descriptionThe present study aims to explore consumers' emotional responses toward the appearance-related aspects of smartphones. To achieve this objective, the Geneva Emotion Wheel was applied to a sample of 120 professors and students from the Faculty of Humanities and Social Sciences at Ibn Khaldoun University – Tiaret. The study yielded the following results: • The participants showed a high level of satisfaction with the emotional design dimensions of smartphones. • All appearance-related elements (color, appearance, design, shape, texture, and aesthetics) were considered highly important by the study sample. • These elements triggered predominantly positive emotional responses, including interest, pleasure, pride, and comfort. • There were no significant differences between males and females in their emotional responses to the appearance-related elements. The findings of this study provide valuable insights for both marketers and designers in developing products that satisfy consumers’ needs, especially their emotional needs.en_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية إلى معرفة الاستجابات العاطفية للمستهلك نحو عناصر البعد المظهري للهاتف الذكي، ولتحقيق هذا الغرض تم تطبيق عجلة جنيفا للعواطف على عينة قوامها (120) أستاذ وطالب بكلية العلوم الإنسانية والإجتماعية ابن خلون-تيارت-، وعليه أسفرت الدراسة إلى النتائج التالية: * أن مستوى رضى عينة الدراسة عن أبعاد التصميم الوجداني كان مرتفعاً. *أن جميع عناصر البعد المظهري (اللون، المظهر، التصميم، الشكل، الملمس، الجمال) للهاتف الذكي مهمة جدًا لعينة الدراسة. *أثارت جميع عناصر البعد المظهري في الأغلبية استجابات عاطفية إيجابية أهمها: اهتمام، متعة، افتخار، ارتياح. *لا توجد فروق بين الذكور والإناث في الاستجابات العاطفية لعناصر البعد المظهري. تفيد نتائج الدراسة في توفير معطيات تهم كل من المدراء التسويق والمصممين في تطوير منتجات تشبع حاجات المستهلك لاسيما العاطفية منها.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectالتصميم الوجدانيen_US
dc.subjectالبعد المظهريen_US
dc.subjectالاستجابات العاطفيةen_US
dc.titleالاستجابات العاطفية نحو عناصر تصميم البعد المظهري للهاتف الذكيen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2025.08.pdf5,17 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.