Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15932
Titre: رقمنة الإدارة ودورها في تحسين جودة الخدمة العمومية
Auteur(s): ميسوم, عبد القادر
روان, عبد القادر
Mots-clés: الرقمنة
الجودة
الخدمة العمومية
الجزائر
Date de publication: jui-2024
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: عملت الجزائر على عدة إصالحات في المجال إلاداري، للتكيف مع متطلبات الراهنة في مجال الرقمنة وتخفيف إلاجراءات إلادارية، وذلك من خلال التحول من إلادارة التقليدية إلى إلادارة الرقمية، سعيا منها إلى تحسين جودة الخدمة العمومية المقدمة للمواطن من جهة، ورفع العوائق البيروقراطية من جهة أخرى. ومن هذا المنطلق باشرت وزارة الداخلية والجماعات المحلية في الجزائر مجموعة من الاصلاحات لرقمنة مختلف مصالح البلدية لتعزيز العالقة بين إلادارة والدواطن واتخذت في ذلك مجموعة من الأساليب منها رقمنة مصالح الحالة المدنية والبيومتًرية
Description: Algeria has worked on several reforms in the administrative field to adapt to the current requirements in the field of digitization and reduce administrative procedures, through the shift from traditional administration to digital administration, seeking to improve the quality of public service provided to citizens on the one hand, and remove bureaucratic obstacles on the other hand. From this standpoint, the Ministry of the Interior and local communities in Algeria initiated a set of reforms to digitize various municipal interests to strengthen the relationship between the administration and the citizen. In doing so, it adopted a set of methods, including the digitization of civil status and biometric services, as well as public transactions. We will discuss them in detail in this study
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15932
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.DRO.2024.194.pdf1,59 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.