Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15630
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorزحاف, شيماء-
dc.contributor.authorقدور, حنان-
dc.date.accessioned2024-11-04T09:02:41Z-
dc.date.available2024-11-04T09:02:41Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15630-
dc.descriptionThis memorandum aims to attempt to study the relationship of smart products with innovative marketing by highlighting the contribution of smart products in achieving the marketing objectives of organizations in accordance with the current and accelerating technological and digital developments, which greatly affect the desires and tastes of consumers who became connected to Internet networks all the day The problem of the research revolved around the goal of the innovative marketing of smart products contributing to business organizations and achieving the company’s goals. The applied study was represented in the applications of smart products in the public corporation for urban and peri-urban transport of the state of Tiaret (ETUS). This study concluded that the role of smart products was manifested in achieving the marketing goals set by the organization’s managers and developing and upgrading its services, which achieved the satisfaction of its customers and earned it distinction in its field .en_US
dc.description.abstractتهدف هذه المذكرة الى محاولة دراسة علاقة المنتجات الذكية بالتسويق الابتكاري من خلال ابراز مساهمة المنتجات الذكية في تحقيق الأهداف التسويقية للمنظمات وفقا للتطورات التكنولوجية والرقمية الراهنة والمتسارعة والتي تؤثر بشكل كبير على رغبات واذواق المستهلكين الذين أصبحوا متصلين بشبكات الانترنت طيلة اليوم. ولقد كانت إشكالية البحث تدور حول مدى مساهمة التسويق الابتكاري للمنتجات الذكية في منظمات الاعمال وتحقيق اهداف الشركة، حيث تمثلت الدراسة التطبيقية في تطبيقات المنتجات الذكية في المؤسسة العمومية للنقل الحضري والشبه الحضري لولاية تيارت ETUS وقد توصلت الدراسة الى ان دور المنتجات الذكية تجلى في تحقيق الأهداف التسويقية التي سطرها مسيرو المؤسسة وتطوير وترقية خدماتها الامر الذي حقق رضا عملائها وأكسبها التميز في مجالها.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويقen_US
dc.subjectالمنتجات الذكيةen_US
dc.subjectالتسويق الابتكاريen_US
dc.subjectتطبيق قيمنيen_US
dc.titleالتسويق الابتكاري المبني على المنتجات الذكية كأداة لتحقيق اهداف المؤسسةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2024.187.pdf3,73 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.