Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15626
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorصافة, سيد احمد-
dc.contributor.authorبن جدو, محمد-
dc.date.accessioned2024-11-04T08:36:23Z-
dc.date.available2024-11-04T08:36:23Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15626-
dc.descriptionThis study aims to identify the impact of electronic marketing on customer satisfaction at the Algeria Telecom Corporation - Souk Ahras. To achieve this goal, we designed a questionnaire comprising 29 items to collect primary information from the study sample. Based on this, data were collected, analyzed, and hypotheses tested using the SPSS V26 program. The study relied on a random sample of 73 individuals, using various statistical methods to analyze the data. Consequently several findings were reached, the most important of which are: There is a correlation at the 5% level between electronic marketing and customer satisfaction. The study also demonstrated a statistically significant impact at the 5% significance level of electronic marketing on customer satisfaction. Additionally, there were no statistically significant differences in electronic marketing and customer satisfaction based on gender, educational level, experience, and subscription durationen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أثر التسويق الالكتروني على رضا الزبون في مؤسسة اتصالات الجزائر السوقر ، وتحقيقا لهذا الهدف قمنا بتصميم استبانة شملت 29 فقرة وذلك لجمع المعلومات الأولية من عينة الدراسة. وفي ضوء ذلك جرى جمع البيانات وتحليلها واختبار الفرضيات باستخدام برنامج SPSS V26 ،وقد اعتمدت الدراسة عمى عينة عشوائية مكونة من 73 مفردة استخدمنا عليها مجموعة من الأساليب الاحصائية لتحميل البيانات. وعلى إثر ذلك تم التوصل إلى عدد من النتائج أهمها: توجد علاقة ارتباط عند مستوى 5 % بين التسويق الالكتروني ورضا الزبون كما أثبتت الدراسة عن وجود أثر ذو دلالة إحصائية عند مستوى المعنوية %0.05 للتسويق الالكتروني ورضا الزبون إلى جانب تسجيل عد وجود فروق ذات دلالة احصائية لتسويق الالكتروني ورضا الزبون تبعا (الجنس، المستوى التعليمي، الخبرة، مدة الاشتراك).en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectتسويق الكترونيen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectاتصالات الجزائرen_US
dc.titleأثر التسويق الالكتروني على رضا الزبونen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2024.184.pdf3,52 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.