Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15624
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorقنوني, عبد النور-
dc.contributor.authorلعكاف, سفيان-
dc.date.accessioned2024-11-04T08:23:13Z-
dc.date.available2024-11-04T08:23:13Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15624-
dc.descriptionThis study aimed to highlight the impact of e-marketing on the components of the marketing mix of services at the National Bank of Algeria, by surveying a sample of Bank clients in Tiaret. To achieve this goal, we have relied on the analytical descriptive approach, by presenting the theoretical literature of both variables, then by conducting a case study, by designing a questionnaire that was distributed to a sample of 90 Bank clients, and by analysing the data collected using some statistical methods of presenting data and testing hypotheses, relying on the SPSV26 statistical analysis programme, The findings have shown that e-marketing has a major impact on elements of the marketing mix of services other than pricing. This positive impact is due to the ability of e-marketing to reach a wider segment of clients in more effective waysen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على تأثير التسويق الإلكتروني على عناصر المزيج التسويقي للخدمات في البنك الوطني الجزائري، من خلال استقصاء آراء عينة من زبائن البنك في ولاية تيارت ولتحقيق هذا الهدف اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي، من خلال عرض الأدبيات النظرية لكلا المتغيرين، ثم القيام بدراسة حالة من خلال تصميم استبيان تم توزيعه على عينة قدرها 90 فرد من زبائن البنك، ثم تحليل البيانات التي تم جمعها باستحدام بعض الأساليب الإحصائية لعرض البيانات واختبار الفرضيات، معتمدين في ذلك على برنامج التحليل الإحصائي للعلوم الإجتماعية SPSS V26 . وقد أظهرت النتائج المتوصل إليها أن التسويق الإلكتروني له تأثير كببر على عناصر المزيج التسويقي للخدمات ماعدا التسعير. بحيث تختلف حدته من عنصر لآخر يُعزى هذا التأثير الإيجابي إلى قدرة التسويق الإلكتروني على الوصول إلى شريحة أوسع من الزبائن بطرق أكثر فعالية .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويق الإلكترونيen_US
dc.subjectعناصر المزيج التسويقي للخدماتen_US
dc.subjectالخدمات البنكيةen_US
dc.titleأثر التسويق الالكتروني على عناصر المزيج التسويقي للخدماتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2024.182.pdf2,98 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.