Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15594
Title: دور التجارة الإلكترونية في الإقتصاد الوطني
Authors: بعوشي, نذير
شبيشب, أحمد
Keywords: التجارة الالكترونیة
الاعلام والاتصال
اقتصاد الجزائري
Issue Date: Jun-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تهدف هذه الورقة البحثیة إلى تسلیط الضوء على ظاهرة التجارة الالكترونیة و أثارها على الجوانب الاقتصادي،واستعراض أهم المجالات التي تمكن للجزائر الاستفادة من تطبیقاتها. وبرغم من غیاب إحصائیات دقیقة حول حجم التعاملات الالكترونیة في الجزائر ،إلا أنها تتوفر على الامكانیات هامة تسمح لها ببناء قاعدة تكنولوجیة ،وتعزیز الإعمال التجاریة والبنكیة الالكترونیة. وأظهرت الدراسة وجود العدید من المعوقات والتحدیات أمام الاقتصاد الجزائري التي یجب إزالتها للاستفادة من تطبیقات التجارة الالكترونیة لما لها من اثأر ایجابیة على مختلف القطاعات الاقتصادیة . وتم في الأخیر تقدیم بعض الاقتراحات التي یمكن إن تساهم في التسریع في تطبیق هذا النوع من التجارة الالكترونیة في الجزائر
Description: This paper aims to highlight the phenomenon of ecommerce and its effects on economic aspects, and review the most important areas in which Algeria can benefit from its applications .Despite the absence of accurate statistics on the volume of electronic transactions in Algeria but it has the potential to allow them to build a technological base, and promote business and banking electronic. The study showed that there are many obstacles and challenges facing the Algerian economy, which must be removed to benefit from the applications of electronic commerce because of its positive effects on various economic sectors. Finally, some suggestions were made that could contribute to accelerating the implementation of this type of trade in Algeria
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15594
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2024.161.pdf6,39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.