Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15375
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعصام, هوارية-
dc.contributor.authorعواق, سهيلة-
dc.date.accessioned2024-10-27T13:04:25Z-
dc.date.available2024-10-27T13:04:25Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15375-
dc.descriptionThis study covered proplematic implementation mechqnisms competitive advantage in the economic enterprise, where it is a competitive advantqge a decisive factor in achieving superiority over competitors in all areas and the goal occupying a competitive position , in order to maintain this competitive advantage it must be continuously developed and its deveiopment . And through this study it is ciear to us that the establishment economic competitive advantage it requires availability of resources internal and external , and follow certain strategiesen_US
dc.description.abstractتناولت هذه الدراسة إشكالية آليات تطبيق الميزة التنافسية في المؤسسة الاقتصادية ، حيث تعد الميزة التنافسية عاملا حاسما في تحقيق التفوق على المنافسين في جميع المجالات وهدف من ذلك احتلال مركز تنافسي في السوق ، وبغية الحفاظ على هذه الميزة التنافسية وجب تطوير المستمر لها وتنميتها . ومن خلال هذه الدراسة يتضح لنا أن حصول المؤسسة الاقتصادية على ميزة تنافسية يتطلب توفرها على مصادر داخلية وأخرى خارجية ، واتباع استراتيجيات معينة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالمنافسةen_US
dc.subjectالتنافسيةen_US
dc.subjectالميزة التنافسيةen_US
dc.titleآليات ثطبيق الميزة التىافسية في المؤسسة الاقتصاديةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2024.45.pdf1,65 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.