Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15342
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبوشاقور, علي-
dc.contributor.authorلعريش, عبد الهادي-
dc.date.accessioned2024-10-24T12:51:57Z-
dc.date.available2024-10-24T12:51:57Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15342-
dc.descriptionThe study aimed to determine the contribution of electronic marketing to the success of the positioning strategy, by addressing the elements of the organization’s electronic marketing mix that includes traditional and modern elements, and highlighting its impact on the levels of positioning represented by the positioning of the product, the positioning of the brand, and the market positioning of the organization in the mind of the customer. The study was addressed to The basic concepts of the two variables, and clarifying the impact of the technological aspect of the mix elements on achieving a good position for the organization. These concepts were projected onto the applied aspect by designing a questionnaire and distributing it electronically to a random sample of 35 individuals from Algeria Telecom customers. The data was processed and analyzed using SPSS statistical program The study concluded that there is a statistically significant relationship and influence at a significant level (0.05 > a) on the contribution of electronic marketing to the positioning strategy, as the results of testing the main hypothesis showed that the electronic marketing mix greatly affects the positioning strategy, and this effect is due in particular to the dimensions The following: electronic marketing, electronic pricing, security and privacy, and customer service. Accordingly, the need to focus on real customer needs in the process of developing services, provided that they are matched by a good-level study of prices, with the necessity of compatibility between all elements of the electronic marketing mix because they affect in different proportions the Levels of positioning in the mind of the customer.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة مساهمة التسويق الالكتروني في نجاح إستراتيجية التموقع، وذلك من خلال التطرق إلى تحديد عناصر المزيج التسويقي الالكتروني للمنظمة المتضمن للعناصر التقليدية والمستحدثة وإبراز تأثيره على مستويات التموقع المتمثلة في تموقع المنتج، تموقع العلامة والتموقع السوقي للمنظمة في ذهن العميل، وقد تم التطرق إلى المفاهيم الأساسية الخاصة بالمتغيرين، وتوضيح أثر الجانب التكنولوجي لعناصر المزيج على تحقيق التموقع الجيد للمنظمة، وقد تم إسقاط هذه المفاهيم على الجانب التطبيقي من خلال تصميم استبيان وتوزيعه الكترونيا على عينة عشوائية مكونة من 22 فرد من عملاء مؤسسة اتصالات الجزائر، وقد تمت معالجة البيانات وتحليلها باستخدام البرنامج الإحصائي SPSS > وقد خلصت الدراسة إلى وجود علاقة وتأثير ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية ) 1.12 a ) مساهمة التسويق الالكتروني في إستراتيجية التموقع، حيث أظهرت نتائج اختبار الفرضية الرئيسية، أن المزيج التسويقي الالكتروني يؤثر بنسبة كبيرة في إستراتيجية التموقع، ويرجع هذا التأثير بصفة خاصة للأبعاد الآتية: التسويق الالكتروني، التسعير الالكتروني، الأمان والخصوصية ، وخدمة العميل، وعليه تم التأكيد على ضرورة التركيز على احتياجات العملاء الحقيقية عند عملية تطوير الخدمات على أن يقابلها دراسة جيدة المستوى الأسعار، مع ضرورة الملاءمة بين جميع عناصر المزيج التسويقي الالكتروني لكونها تؤثر بنسب مختلفة على مستويات التموقع في ذهن العميلen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويق الالكترونيen_US
dc.subjectإستراتيجية التموقعen_US
dc.subjectاتصالات الجزائرen_US
dc.titleمساهمة التسويق الإلكتروني في تموقع المؤسسةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2024.24.pdf3,98 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.