Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15284
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorحنان, شهبار-
dc.contributor.authorخرشي, منال-
dc.date.accessioned2024-10-23T08:38:16Z-
dc.date.available2024-10-23T08:38:16Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15284-
dc.descriptionThe study aimed to know the guidance services and their role in the process of vocational choices at the Djalouli Messoum Vocational Training Center - Tiaret. The study started from the problem of “How do guidance services contribute to directing trainees in vocational training centers towards vocational choices appropriate to their inclinations, abilities, and the needs of the labor market?” We relied on the Our study included a sample of 40 individuals, based on the questionnaire tool, and we applied the descriptive approach. The study concluded with a set of results, the most important of which are: - Guidance services contribute to developing trainees’ skills in the field of decision-making. - Guidance services help match trainees’ skills with the needs of the labor market. - Guidance services reduce trainees’ awareness of the needs of the labor market. - Guidance services lead to increasing trainees’ satisfaction with their career choices.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى معرفة خدمات الارشاد ودورها في عملية الاختيارات المهنية:دراسة ميدانية بمركز التكوين المهني جلولي ميسوم –تيارت حيث خلصت الدراسة الى مجموعة من النتائج هي :-تساهم خدمات الارشاد في تنمية مهارات التدربفي مجال صنع القرار- تقلل خدمات الارشاد من شعور المتدربين مع احتياجات سوق العمل -تؤدي خدمات الارشادإلى زيادة رضا المتدربين عن اختياراهم المهنية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité ibn khaldoun-tiareten_US
dc.subjectخدمات الارشاد بمركز التكوينen_US
dc.subjectالاختيارات المهنيةen_US
dc.titleخدمات الارشاد ودورها في عملية الاختيارات المهنية:دراسة ميدانية بمركز التكوين المهني جلولي ميسوم –تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.SOC.2024.37.pdf1,04 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.