Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15268
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفاطمة, مفتاح-
dc.date.accessioned2024-10-22T13:18:42Z-
dc.date.available2024-10-22T13:18:42Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15268-
dc.descriptionThe current study aimed to reveal the effectiveness of the proposed cognitive-behavioral treatment program in reducing the severity of voluntary silence disorder in kindergarten children. Only in this study relied on the clinical approach and the study sample consisted of a 4 years old child studying in the preparatory stage, And the interview, observation and the voluntary silence scale of Wujdan Abdul Amir and Ashwaq Sabr Nacer (2022), as well as a proposed cognitivebehavioral treatment program to the number of voluntary silence disorder in kindergarten children.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية الى الكشف عن فاعلية البرنامج العلاجي المعرفي السلوكي المقترح في الخفض من حدة اضطراب الصمت الاختياري عند أطفال الروضة، فقد اعتمدت في هذه الدراسة على المنهج العيادي، و تكونت عينة الدراسة من حالة طفل عمره( 4)سنوات يدرس في الطور التحضيري، وتم استخدام المقابلة ، والملاحظة، )، و أيضا ومقياس الصمت الاختياري ل"وجدان عبد الأمير ثبيت الناشي" و"اشواق صبر ناصر" (2022), وأيضا برنامج علاجي معرفي سلوكي مقترح لخفض حدة اضطراب الصمت الاختياري عند أطفال الروضة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectالصمت الإختياريen_US
dc.subjectالبرنامج العلاجيen_US
dc.titleبرنامج علاجي معرفي سلوكي لخفض حدة اضطراب الصمت الاختياري عند أطفال الروضة - دراسة ميدانية لحالة واحدةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2024.59.pdf1,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.