Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15268
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | فاطمة, مفتاح | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-22T13:18:42Z | - |
dc.date.available | 2024-10-22T13:18:42Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15268 | - |
dc.description | The current study aimed to reveal the effectiveness of the proposed cognitive-behavioral treatment program in reducing the severity of voluntary silence disorder in kindergarten children. Only in this study relied on the clinical approach and the study sample consisted of a 4 years old child studying in the preparatory stage, And the interview, observation and the voluntary silence scale of Wujdan Abdul Amir and Ashwaq Sabr Nacer (2022), as well as a proposed cognitivebehavioral treatment program to the number of voluntary silence disorder in kindergarten children. | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة الحالية الى الكشف عن فاعلية البرنامج العلاجي المعرفي السلوكي المقترح في الخفض من حدة اضطراب الصمت الاختياري عند أطفال الروضة، فقد اعتمدت في هذه الدراسة على المنهج العيادي، و تكونت عينة الدراسة من حالة طفل عمره( 4)سنوات يدرس في الطور التحضيري، وتم استخدام المقابلة ، والملاحظة، )، و أيضا ومقياس الصمت الاختياري ل"وجدان عبد الأمير ثبيت الناشي" و"اشواق صبر ناصر" (2022), وأيضا برنامج علاجي معرفي سلوكي مقترح لخفض حدة اضطراب الصمت الاختياري عند أطفال الروضة. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون -تيارت | en_US |
dc.subject | الصمت الإختياري | en_US |
dc.subject | البرنامج العلاجي | en_US |
dc.title | برنامج علاجي معرفي سلوكي لخفض حدة اضطراب الصمت الاختياري عند أطفال الروضة - دراسة ميدانية لحالة واحدة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.59.pdf | 1,51 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.