Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15268
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorفاطمة, مفتاح-
dc.date.accessioned2024-10-22T13:18:42Z-
dc.date.available2024-10-22T13:18:42Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15268-
dc.descriptionThe current study aimed to reveal the effectiveness of the proposed cognitive-behavioral treatment program in reducing the severity of voluntary silence disorder in kindergarten children. Only in this study relied on the clinical approach and the study sample consisted of a 4 years old child studying in the preparatory stage, And the interview, observation and the voluntary silence scale of Wujdan Abdul Amir and Ashwaq Sabr Nacer (2022), as well as a proposed cognitivebehavioral treatment program to the number of voluntary silence disorder in kindergarten children.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالية الى الكشف عن فاعلية البرنامج العلاجي المعرفي السلوكي المقترح في الخفض من حدة اضطراب الصمت الاختياري عند أطفال الروضة، فقد اعتمدت في هذه الدراسة على المنهج العيادي، و تكونت عينة الدراسة من حالة طفل عمره( 4)سنوات يدرس في الطور التحضيري، وتم استخدام المقابلة ، والملاحظة، )، و أيضا ومقياس الصمت الاختياري ل"وجدان عبد الأمير ثبيت الناشي" و"اشواق صبر ناصر" (2022), وأيضا برنامج علاجي معرفي سلوكي مقترح لخفض حدة اضطراب الصمت الاختياري عند أطفال الروضة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectالصمت الإختياريen_US
dc.subjectالبرنامج العلاجيen_US
dc.titleبرنامج علاجي معرفي سلوكي لخفض حدة اضطراب الصمت الاختياري عند أطفال الروضة - دراسة ميدانية لحالة واحدةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.59.pdf1,51 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.