Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15149
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorالعايب, أمينة-
dc.contributor.authorعروصي, ام البخت ياسمين-
dc.contributor.authorعروصي, نجاة-
dc.date.accessioned2024-10-20T09:00:42Z-
dc.date.available2024-10-20T09:00:42Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15149-
dc.descriptionThis study aimed to investigate the persuasive techniques used by content creators in promoting domestic tourism, by selecting a sample of videos by Khabib on his YouTube channel. The study focused on analyzing the methods Khabib employs to attract attention and motivate viewers to visit local tourist destinations. The main question guiding this study was: How do content creators influence the promotion of domestic tourism through persuasive techniques? The study was conducted by analyzing the content of a purposive sample of Khabib's videos using content analysis method through the preparation of an analysis form that included categories of form and content, all within the framework provided by the analytical survey method that was adopted. The study found that Khabib plays a vital role as an ambassador for tourist destinations through his YouTube content, showcasing the beauty, culture, and diversity of tourist destinations in his country. Khabib employs multiple persuasive techniques to offer personal travel experiences and share inspiring stories about his journeys and explorations in the areas he visits, making him a powerful influencer in motivating followers to discover the beauty of their country and enjoy local experiences.en_US
dc.description.abstractاهتمت هذه الدراسة بمعرفة الأساليب الاقناعية لصناع المحتوى في الترويج للسياحة الداخلية، باختيار عينة من فيديوهات خبيب على قناته في اليوتيوب. تركز الدراسة على تحليل الطرق التي يستخدمها خبيب لجذب الانتباه وتحفيز المشاهدين لزيارة الوجهات السياحية المحلية، وقد انطلقت هذه الدراسة من التساؤل الرئيسي التالي: كيف يؤثر صناع المحتوى في الترويج للسياحة الداخلية من خلال الأساليب الاقناعية المتبعة؟ وقد تمت هذه الدراسة عن طريق تحليل المحتوى لعينة قصدية الاختيار من فيديوهات اليوتيوبر خبيب باستخدام أسلوب تحليل المضمون من خلال إعداد استمارة التحليل التي ضمت فئات الشكل والمضمون، وكل هذا في إطار ما يتيحه المنهج المسحي التحليلي الذي تم الاعتماد عليه، وقد توصلت هذه الدراسة لنتائج بينت أن اليوتيوبر خبيب يلعب دورًا حيويا كسفير للوجهات السياحية، من خلال محتواه على اليوتيوب، يقوم بعرض وتسليط الضوء على جمال وثقافة وتنوع الوجهات السياحية في بلده. يوظف خبيب أساليب اقناعية متعددة يهدف من خلالها إلى تقديم تجارب سفر شخصية ومشاركة قصص ملهمة حول رحلاته واستكشافاته في المناطق التي يزورها، مما يجعله مؤثرًا قويا في تحفيز المتابعين على اكتشاف جمال بلدهم والاستمتاع بالتجارب المحليةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالأساليب الإقناعيةen_US
dc.subjectصناع المحتوىen_US
dc.subjectالترويجen_US
dc.subjectالسياحة الداخليةen_US
dc.titleالأساليب الاقناعية لصناع المحتوى في الترويج للسياحة الداخليةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2024.20.pdf4,37 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.