Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15145
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعدة, أمينة-
dc.contributor.authorبودالي, زهيرة إكرام-
dc.date.accessioned2024-10-20T08:35:38Z-
dc.date.available2024-10-20T08:35:38Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15145-
dc.descriptionThis study aimed to explore the role of electronic games in instilling educational values in children with autism. A field study was conducted involving the parents of children with autism at the Diya Association for individuals with autism, Down syndrome, and g difficulties in Tiaret Province. The study period extended from the time we tested the parents of children with autism, who numbered 40 and were selected deliberately. Our study began with the following research question: What is the role of electronic games in instilling educational values in children with autism? - To achieve the objectives of our study and obtain results, we employed the survey method and used a questionnaire consisting of 18 questions, distributed across three axes. - The study found that there are several motives for children with autism to use electronic games, including the development of certain skills, curiosity, and entertainment. - The results indicated that the patterns of use of electronic games by children with autism vary by gender. The findings also showed that electronic games have positive effects on children with autism by contributing to the acquisition of educational values to a good degree.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة للكشف عن دور الألعاب الالكترونية في غرس القيم التربوية لدى أطفال التوحد ، و ذلك من خلال قيامنا بدراسة ميدانية على أولياء أطفال التوحد بجمعية ضياء لذوي التوحد و التريزوميا و صعوبات التعلم بولاية تيارت في الفترة الممتدة من وقت قمنا باختبار أولياء أطفال التوحد المتواجدين بالجمعية و قدر عددهم بـ : 40 فرد و الذين تم اختبارهم بطريقة متعمدة. حيث انطلقت دراستنا من الإشكالية التالية : ما دور الألعاب الالكترونية في غرس القيم التربوية لدى أطفال التوحد ؟ - و من أجل تحقيق أهداف دراستنا و الوصول إلى النتائج فقد اعتمدنا على المنهج المسحي ، كما تم الاعتماد على أداة الاستبيان المتكونة من 18 سؤال ، موزعة على 03 محاور . - بحيث توصلت الدراسة إلى أن هناك عدة دوافع لاستخدام الطفل المتوحد للألعاب الالكترونية من بينها تنمية بعض المهارات و حب الفضول و التسلية و الترفيه . - ولقد اتضحت من خلال النتائج أن أنماط استخدام الطفل المتوحد تختلف باختلاف الجنس كما أظهرت النتائج أن للألعاب الالكترونية انعكاسات إيجابية على أطفال التوحد من خلال مساهمتها في اكتساب قيم تربوية بدرجة جيدة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالألعاب الالكترونيةen_US
dc.subjectالقيم التربويةen_US
dc.subjectأطفال التوحدen_US
dc.titleالألعاب الالكترونية و دورها في غرس القيم التربوية لدى أطفال التوحدen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2024.18.pdf1,64 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.