Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15139
Title: أبعاد التقارب الجزائري التركي في الاعلام الجزائري
Authors: حمامي, زهرة
لعزب, اسماعيل
Keywords: أبعاد
العلاقات الجزائرية التركية
الإعلام الجزائري
Issue Date: يون-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: جاءت هذه الدراسة معنونة بأبعاد التقارب الجزائري التركي في الإعلام الجزائري، والتي تهدف إلى دراسة فهم كيفية تصوير وتناول الإعلام الجزائري للعلاقات التركية الجزائرية وتحليل المواضيع المطروحة. وقد انطلقت هذه الدراسة من التساؤل الرئيسي التالي: كيف تظهر وتتجلى أبعاد التقارب الجزائري التركي في وسائل الإعلام الجزائرية؟ وقد اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج المسحي، وذلك باستخدام أسلوب تحليل المضمون عن طريق اختيار عينة قصدية مشكلة من 12 حصة خاصة على اليوتيوب من خلال إعداد استمارة التحليل التي ضمت فئات الشكل والمضمون، وقد توصلت هذه الدراسة لنتائج بينت أن اغلب المضامين المطروحة في الإعلام الجزائري تمثلت في شق سياسي واقتصادي بكثرة، والهدف الرئيسي الذي ركزت عليه هو تعزيز الشراكة الاقتصادية بين البلدين، وهذا ما يسعى إليه كلا الطرفين من خلال توقيع عدة اتفاقيات تعاون في السنوات الأخيرة. وكذا الاستعانة بالحصص الخاصة بالأساليب الاقناعية العقلية بكل أنواعها واختيار اللغة العربية في إعداد المحتوى لجذب اهتمام المتلقين والتأثير فيهم.
Description: Dimensions of the Algerian-Turkish rapprochement in the Algerian media. An analytical study of a sample of private sessions on YouTube. This study was entitled Dimensions of the Algerian-Turkish rapprochement in the Algerian media, which aims to study and understand how the Algerian media portrays and addresses Turkish-Algerian relations and to analyze the topics raised. This study started from the following main question: How do the dimensions of the Algerian-Turkish rapprochement appear and manifest in the Algerian media? In this study, we relied on the survey method, using the content analysis method by selecting a purposive sample of 12 special sessions YouTube by preparing an analysis form that included categories of form and content. This study reached results that showed that most of the content presented in the Algerian media It was largely political and economic, and the main goal it focused on was strengthening the economic partnership between the two countries, and this is what both parties seek through signing several cooperation agreements in recent years. As well as the us of classes on mental persuasion methods of all kinds and the choice of the Arabic language in preparing of content to attract the attention of the recipients and influence them
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15139
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COMU.2024.12.pdf20,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.