Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15135
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorالزهرة, بوخرص-
dc.contributor.authorشيماء, لعامي-
dc.date.accessioned2024-10-17T13:09:55Z-
dc.date.available2024-10-17T13:09:55Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15135-
dc.descriptionThis study aimed to determine the level of digital culture among students of Ibn Khaldun Tiaret University on a sample of students of the two departments of psychology and sociology – Tiaret -, and to achieve this, we relied on the descriptive curriculum and the application of the questionnaire tool that was distributed to a sample of 150 university students, this study reached a number of results, the most important of which: The level of Digital Culture in all its dimensions was average, and there are differences in this level due to the variables of educational level and place of residence, and there are no differences due to the variable of gender and scientific specialization.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد ارســـــــــة إلت تحديد مســـــــــتوى الثقافة الرقمية لدى طلبة جامعة إبن خلدون: دراسة ميدانية على عينة من طلبة قسمي علم النفس وعلم الاجتماع -تيارت-، توصلت هذه الدراسة الت جملة من النتائج من أهمهان مســتوى الثقافة الرقمية بكل أبعادها كان متوســط وان توجد فروق في هذا المســتوى تعزى إلت متغيري المســــــــتوى التعليمي ومكان الاقامة كما أن ال توجد فروق تعزى الى متغير الجنس والتخصص العلميen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité ibn khaldoun-tiareten_US
dc.subjectالثقافة والمعارف الرقميةen_US
dc.subjectتكنولوجيا التعليمen_US
dc.titleمستوى الثقافة الرقمية لدى طلبة جامعة إبن خلدون: دراسة ميدانية على عينة من طلبة قسمي علم النفس وعلم الاجتماع -تيارتen_US
dc.typeOtheren_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.SOC.2024.11.pdf5,29 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.