Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15117
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorرزيقة, شاوي-
dc.date.accessioned2024-10-17T09:41:11Z-
dc.date.available2024-10-17T09:41:11Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15117-
dc.descriptionThis study aimed to know the role of social upbringing in forming the entrepreneurial thought of the Algerian individual. The study included a comprehensive presentation of the theoretical frameworks, especially the variables “entrepreneurship” and “family upbringing.” We also relied on the qualitative approach to approach the subject, and we used the interview as a tool for collecting data, on a sample. It consists of 9 individuals who are entrepreneurs. The study concluded the following results: ? There is entrepreneurial culture in Algerian families. ? The idea of entrepreneurship is still centered around self-employment, not entrepreneurship.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة دور التنشئة الاسرية في تكوين الفكر لمقاولاتي لدى الفرد الجزائري ، وقد تضمنت الدراسة عرضا شاملا لاطر النظري وخاصة المتغيرين " اامقاولاتية" و" التنشئة الاسرية"، كما خلصت الدراسة إلى النتائج التالية: توجد الثقافة المقاولاتية في الاسر الجزائرية. لا تزال فكرة المقاولاتية متمركزة حول العمل الحر وليس ريادة الاعمالen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité ibn khaldoun-tiareten_US
dc.subjectالمقاولاتيةen_US
dc.subjectالاسرة الجزائريةen_US
dc.titleتنشئة الفرد على المقاولاتية في الاسرة الجزائرية شباب :مدينة تيارت نموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.SOC.2024.06.pdf1,17 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.