Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15114
Title: إسهام استراتيجية الإتصال الإقناعي في التسويق الإلكتروني للمنتج الربحي
Authors: عيد, نسرين هديل
فرتان, عفاف
Keywords: الإستراتيجية
الاتصال الاقناعي
التسويق الإلكتروني
المنتج الربحي
Issue Date: Jun-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: حاولنا من خلال دراستنا الموسومة بعنوان" إسهام إستراتيجية الإتصال الإقناعية في التسويق الالكتروني للمنتج الربحي"، قد قمنا بتسليط الضوء على مؤسسة موبيليس الخدماتية ذات الطابع الإقتصادي، حيث هدفت هذه الدراسة إلى معرفة مساهمة إستراتيجية الإتصال الإقناعي في التسويق الإلكتروني المعتمد من طرف المؤسسة، وقمنا باستخدام المنهج الوصفي بأسلوب تحليلي في الوصول إلى نتائج البحث عن طريق إعداد إستمارة استبيان إلكترونية لجمع البيانات من مفردات مجتمع البحث، من خلال عينة قصدية لعملاء موبيليس بلغت 70 مفردة، قد تم التوصل إلى مجموعة من النتائج أهمها: أن لإستراتيجية الإتصال الإقناعي دور فعال في تحقيق رضا وولاء العملاء، وأن مؤسسة موبيليس تعتمد على التسويق الالكتروني في عملية التواصل مع عملائها من خلال مجموعة العناصر تمثلت في الإعلان الإلكتروني، تنشيط المبيعات الالكترونية والتسويق المباشر، والتخفيضات ذات العروض المختلفة وزيادة التعرف على العلامات التجارية.
Description: Through ourstudytitled “The Contribution of the Persuasive Communication Strategy to Electronic Marketing of a Profitable Product، ” wetried to shed light on the Mobilis service corporation of an economic nature. This studyaimed to know the contribution of the persuasive communication strategy to the electronic marketing approved by the corporation، and weused The descriptive approachis an analyticalmethod in arriving at the researchresults by preparing a questionnaire to collect data from the vocabulary of the researchcommunity Through a purposivesample of 70 Mobilis customers، a set of resultswerereached، the most important of which are: that the persuasive communication strategy has an effective role in achievingcustomer satisfaction and loyalty، and that the Mobilis organization relies on electronic marketing in the process of communicatingwithitscustomers through a group of elementsrepresented in advertising. Electronic، activatingelectronic sales and direct marketing، discountswithdifferentoffers، and increasing brand recognition.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15114
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COMU.2024.01.pdf6,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.