Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15099
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorأمال, قاضي-
dc.contributor.authorفايزة, بن زيان-
dc.date.accessioned2024-10-16T14:25:15Z-
dc.date.available2024-10-16T14:25:15Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15099-
dc.descriptionAs part of our current study, we have researched the difficulties of teaching mathematics in middle education professors and their relationships towards mathematics. In this study, we followed the descriptive curriculum by applying the study to a sample of 80 professors and professors from various state averages of Tiart chosen in a deliberate manner. In order to achieve the study's objectives, two tools were used to collect data on study variables from the design of the two students. The first tool was the questionnaire of difficulties of teaching mathematics among middle education professors consisting of five dimensions. (Teacher-related difficulties - environmental-related difficulties - teaching methods - curriculum difficulties - pupil-related difficultiesen_US
dc.description.abstractفي إطار دراستنا الحالیة بحثنا عن صعوبات تدریس الریاضیات لدى أساتذة التعلیم المتوسط وعلاقاتها باتجاهاتهم نحو الریاضیات. اتبعنا في هذه الد راسة المنهج الوصفي بحیث طبقنا الدراسة على عینة تتكون من 80 أستاذ وأستاذة من مختلف متوسطات ولایة تیارت اختیرت بطریقة قصدیة، ولتحقیق أهداف الدراسة تم استخدام أداتین لجمع البیانات الخاصة بمتغیرات الدراسة من تصمیم الطالبتین، الأداة الأولى تمثلت في استبیان صعوبات تدریس الریاضیات لدى أساتذة التعلیم المتوسط یتكون من خمسة أبعاد (صعوبات مرتبطة بالأستاذ - صعوبات مرتبطة بالبیئة - صعوبات (مرتبطة بطرائق تدریس- صعوبات بالمنهاج - صعوبات مرتبطة بالتلمیذ )en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectتدريس الرياضياتen_US
dc.subjectأساتذة التعليم المتوسطen_US
dc.titleصعوبات تدريس الرياضيات لدى اساتذة التعليم المتوسط وعلاقتها باتجاهاتهم نحو الرياضيات - دراسة ميدانية ببلديات ولاية تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.20.pdf1,09 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.