Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15098
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | شيماء, ضياف | - |
dc.contributor.author | مليكة, حساني | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-16T14:19:16Z | - |
dc.date.available | 2024-10-16T14:19:16Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15098 | - |
dc.description | This current study aims to reveal the role of pedagogical treatment infacing the solution of mathematical problems in students who are academically late، the fourth grade level، our research sample consisted of (14) students who are academically late studying at the elementary level، where the semi-experimental method was used and therefore to nurture the nature of the study، the study tools were represented in the test of the solution of mathematical problems for the fourth grade level elementary (14) is a problem. | en_US |
dc.description.abstract | تهدف هذه الدراسة الحالية إلى الكشف عن دور المعالجة البيداغوجية في مواجهة حل المشكلات الرياضية لدى التلاميذ المتأخرين دراسيا، مستوى السنة الرابعة ابتدائي، تكونت عينة بحثنا من ( 14 ) تلميذ متأخر دراسيا يدرسون على مستوى ابتدائيتان، حيث تم الاعتماد على المنهج شبه التجريبي وذلك لمراعاة طبيعة الدراسة، أما أدوات الدراسة تمثلت في اختبار حل المشكلات الرياضية للمستوى الرابع ابتدائي تكون من ( 14 ) مشكلة. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون -تيارت | en_US |
dc.subject | المشكلات الرياضية | en_US |
dc.subject | متأخر دراسيا | en_US |
dc.title | دور المعالجة البيداغوجية في تنمية مهارة حل مشكلة الرياضيات لدى المتأخرين الدراسيين - دراسة ميدٌانيةٌ على عينٌة من تلاميذٌ الطور الابتدائي بولا يةً تياٌرت | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.19.pdf | 2,45 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.