Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15083
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorشيماء, عيسات-
dc.contributor.authorسوهى, تمامنة-
dc.date.accessioned2024-10-16T10:45:41Z-
dc.date.available2024-10-16T10:45:41Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15083-
dc.descriptionThe present study aimed to uncover the relationship between perceived school climate and burnout related to early childhood education among primary school teachers and private kindergarten educators. The study utilized a descriptive correlational methodology, conducting field research across several primary schools and private kindergartens. The sample consisted of 15 primary school teachers and 15 private kindergarten educators, selected randomlyen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الحالیة للكشف عن العلاقة بین المناخ المدرسي المدرك والاحتراق النفسي المرتبط بتعلیم الطفولة المبكرة لدى أساتذة التعلیم الابتدائي ومربي الروضات الخاصة، وذلك بإستخدام المنهج الوصفي الارتباطي، حیث كانت الدراسة المیدانیة بعدة مدارس إبتدائیة وعدة روضات خاصة تكونت عینة الدراسة من ( 15 ) أساتذة التعلیم الابتدائي و( 15 ) مربي الروضات .الخاصة، اختیرت بطریقة عشوائیة،en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Ibn Khaldounen_US
dc.subjectالروضات الخاصةen_US
dc.subjectالإحتراق النفسيen_US
dc.titleالمناخ المدرسي المدرك (PSC) وعلاقته بالإحتراق النفسي المرتبط بتعليم الطفولة المبكرة (ECEB)- دراسة ميدانية على عينة من أساتذة التعليم الإبتدائي ومربي الروضات الخاصةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.13.pdf1,2 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.