Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15083
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | شيماء, عيسات | - |
dc.contributor.author | سوهى, تمامنة | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-16T10:45:41Z | - |
dc.date.available | 2024-10-16T10:45:41Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15083 | - |
dc.description | The present study aimed to uncover the relationship between perceived school climate and burnout related to early childhood education among primary school teachers and private kindergarten educators. The study utilized a descriptive correlational methodology, conducting field research across several primary schools and private kindergartens. The sample consisted of 15 primary school teachers and 15 private kindergarten educators, selected randomly | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة الحالیة للكشف عن العلاقة بین المناخ المدرسي المدرك والاحتراق النفسي المرتبط بتعلیم الطفولة المبكرة لدى أساتذة التعلیم الابتدائي ومربي الروضات الخاصة، وذلك بإستخدام المنهج الوصفي الارتباطي، حیث كانت الدراسة المیدانیة بعدة مدارس إبتدائیة وعدة روضات خاصة تكونت عینة الدراسة من ( 15 ) أساتذة التعلیم الابتدائي و( 15 ) مربي الروضات .الخاصة، اختیرت بطریقة عشوائیة، | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | université Ibn Khaldoun | en_US |
dc.subject | الروضات الخاصة | en_US |
dc.subject | الإحتراق النفسي | en_US |
dc.title | المناخ المدرسي المدرك (PSC) وعلاقته بالإحتراق النفسي المرتبط بتعليم الطفولة المبكرة (ECEB)- دراسة ميدانية على عينة من أساتذة التعليم الإبتدائي ومربي الروضات الخاصة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.13.pdf | 1,2 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.