Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15081
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | أسماء, العيدي | - |
dc.contributor.author | سعاد, صحراوي | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-16T10:28:42Z | - |
dc.date.available | 2024-10-16T10:28:42Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15081 | - |
dc.description | The aim of the study was to learn about the relationship of professional competencies to the social status of the professor of primary education. The study began with a problem: "What is the nature of the relationship between professional competencies and the social status of primary education professors?" The comparative descriptive curriculum of the study was applied as the appropriate curriculum in the study, based on the social status scale, applied to a sample of 100 professors of some of Tiaret's primary schools. | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة إلى معرفة علاقة الكفایات المهنیة بالمكانة الاجتماعیة لدى أستاذة التعلیم الإبتدائي، انطلقت الدراسة من إشكالیة مفادها: "ما طبیعة العلاقة بین الكفایات المهنیة والمكانة الإجتماعیة لدى أساتذة التعلیم الإبتدائي؟" وطبق المنهج الوصفي المقارن في الدراسة باعتباره المنهج المناسب في الدراسة، تم الاعتماد على مقیاس المكانة الاجتماعیة، طبقت على عینة قوامها 100 عینة من أساتذة بعض ابتدائیات ولایة تیارت. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | université Ibn Khaldoun | en_US |
dc.subject | التعليم الإبتدائي | en_US |
dc.subject | المكانة الإجتماعية | en_US |
dc.title | الكفایات المهنیة وعلاقتها بالمكانة الإجتماعیة لدى أساتذة التعلیم الإبتدائي- دراسة میدانیة لدى عینة من أساتذة بعض ابتدائیات ولایة تیارت | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.12.pdf | 1,83 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.