Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15081
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorأسماء, العيدي-
dc.contributor.authorسعاد, صحراوي-
dc.date.accessioned2024-10-16T10:28:42Z-
dc.date.available2024-10-16T10:28:42Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15081-
dc.descriptionThe aim of the study was to learn about the relationship of professional competencies to the social status of the professor of primary education. The study began with a problem: "What is the nature of the relationship between professional competencies and the social status of primary education professors?" The comparative descriptive curriculum of the study was applied as the appropriate curriculum in the study, based on the social status scale, applied to a sample of 100 professors of some of Tiaret's primary schools.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة علاقة الكفایات المهنیة بالمكانة الاجتماعیة لدى أستاذة التعلیم الإبتدائي، انطلقت الدراسة من إشكالیة مفادها: "ما طبیعة العلاقة بین الكفایات المهنیة والمكانة الإجتماعیة لدى أساتذة التعلیم الإبتدائي؟" وطبق المنهج الوصفي المقارن في الدراسة باعتباره المنهج المناسب في الدراسة، تم الاعتماد على مقیاس المكانة الاجتماعیة، طبقت على عینة قوامها 100 عینة من أساتذة بعض ابتدائیات ولایة تیارت.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Ibn Khaldounen_US
dc.subjectالتعليم الإبتدائيen_US
dc.subjectالمكانة الإجتماعيةen_US
dc.titleالكفایات المهنیة وعلاقتها بالمكانة الإجتماعیة لدى أساتذة التعلیم الإبتدائي- دراسة میدانیة لدى عینة من أساتذة بعض ابتدائیات ولایة تیارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.12.pdf1,83 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.