Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15069
Titre: الكفاءة الذاتية الأكاديمية المدركة (PASE)وعلاقتها باليقظة الذهنية لدى طلبة الدكتوراه
Auteur(s): لمياء, بونيف
Mots-clés: اليقظة الذهنية
الكفاءة الذاتية
Date de publication: jui-2024
Résumé: هدفت الدراسة الحالية الى الكشف عن العلاقة بين الكفاءة الذاتية الاكاديمية المدركة و اليقظة الذهنية لدى طلبة الدكتوراه، و ذلك باستخدام المنهج الوصفي،حيث كانت الدراسة الميدانية بجامعة "ابن خلدون" بولاية تيارت، تكونت عينة الدراسة من 30 طالب و طالبة اختيرت بطريقة عشوائية، حيث تم التواصل معهم من خلال بر يدهم الالكتروني، ولتحقيق أهداف هذه الدراسة تم الاعتماد على مقياسين الاول خاص بالكفاءة الذاتية الاكاديمية المدركة و الثاني باليقظة الذهنية، اضافة الى الاساليب الإحصائية المتمثلة في المتوسط الحسابي، الانحراف المعياري ، معامل الارتباط بيرسون وذلك بمساعدة برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية.
Description: The present study aimed to uncover the relationship between perceived academic self-efficacy and mindfulness among doctoral students, using a descriptive methodology. The field study was conducted at Ibn Khaldoun University in the province of Tiaret, with a sample of 30 male and female students selected randomly. Communication with the participants was carried out through their emails. To achieve the study's objectives, two scales were utilized: one for perceived academic self-efficacy and the other for mindfulness. Additionally, statistical methods such as the arithmetic mean, standard deviation, and Pearson correlation coefficient wereemployed, with the assistance of the Statistical Package for the Social Sciences
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15069
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.09.pdf1,52 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.