Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15067
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorكنزة, سنجاق الدين-
dc.contributor.authorنسرين, جمعي-
dc.date.accessioned2024-10-15T14:04:27Z-
dc.date.available2024-10-15T14:04:27Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15067-
dc.descriptionThe study aimed to find out the relationship between psychological well-being and positive thinking among secondary school students and to know the level of each of them. The two researchers used the descriptive approach and applied two scales. The first is the psychological well-being scale by Ryff (1989) and the second is the positive thinking scale by Muhammad Munshid ( 2013), and after confirming the validity of the two tools by calculating their psychometric properties, the latter was applied to a randomly selected sample that included the following secondary schools: (Bay Bouzid, Ahmed Madghari, Ben Naqadi Mustafa, and Hirsh Mohammed secondary schools) for the state of Tiaret registered for the academic year (2023/2024). Its size reached (211en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة العلاقة بين الرفاهية النفسية والتفكير الإيجابي لدى تلاميذ مرحلة التعليم الثانوي ومعرفة مستوى كل منهما، اوستخدمت الباحثتان لذلك المنهج الوصفي، وطبقتا مقياسين الاول هو مقياس الرفاهية النفسية "ل ا ريف Ryff ( " 1989 ( والثاني هو مقياس التفكير الإيجابي "لمحمد منشد" ( 2013 )، وبعد التأكد من صلاحية الاداتين بحساب الخصائص السيكومترية ، طبقتا هذه الاخيرة على عينة اختيرت بطريقة عشوائية وشملت الثانويات التالية: (ثانوية باي بوزيد، أحمد مدغري، بن نقادي قدو ر و ثانوية حيرش محمد لولاية تيارت المسجلين للعام الد ا رسي ( 2023 / 2024 )، وبلغ حجمها ( 211 ) تلميذاة،en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectالرفاهية النفسيةen_US
dc.subjectالتفكير الإيجابيen_US
dc.titleالرفاهية النفسية وعلاقتها بالتفكير الإيجابي - دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ التعليم الثانوي بتيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.08.pdf2,45 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.