Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15061
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعزالدين فؤاد, مكي-
dc.contributor.authorمحمد الأمين, مرابط-
dc.date.accessioned2024-10-15T13:36:17Z-
dc.date.available2024-10-15T13:36:17Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15061-
dc.descriptionThis study aims to explore the relationship between school bullying and achievement motivation among first-year secondary school students at Saad Dahlab Secondary School in the municipality of Rashaika. The descriptive correlational method was used to achieve the study's objectives, which include understanding the nature of the relationship between bullying and achievement motivation, identifying gender differences in both bullying and motivation, as well as studying differences among different specializations. The study selected a purposive sample of 30 male and female students, and utilized the school bullying scale developed by Sabahin and Alqadi, and the achievement motivation scale by Abdul Latif Mohamed Khalifaen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى استكشاف العلاقة بين التنمر المدرسي ودافعية الإنجاز لدى تلاميذ السنة الأولى ثانوي بثانوية سعد دحلب ببلدية الرشايقة . تم استخدام المنهج الوصفي الارتباطي لتحقيق أهداف الدراسة التي تشمل معرفة طبيعة العلاقة بين التنمر والدافعية للإنجاز، والكشف عن الفروق بين الجنسين في كل من التنمر والدافعية، بالإضافة إلى دراسة الفروق بين التخصصات المختلفة. تم اختيار عينة الدراسة بطريقة قصدية قوامها 30 تلميذا وتلميذة ،كما اعتمدت الدراسة على مقياس التنمر المدرسي من إعداد الصبحين والقضاة، ومقياس الدافعية للإنجاز لعبد اللطيف محمد خليفة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectدافعية الإنجازen_US
dc.subjectالتنمر المدرسيen_US
dc.titleالتنمر المدرسي وعلاقته بدافعيةٌ الانجاز لدى تلاميذٌ السنة الأولى ثانوي- دراسة ميدانية بثانوية سعد دحلب ببلدية الرشايقة- تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.05.pdf5,79 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.