Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14858
Titre: صورة فلسطين في أدب الطفل
Auteur(s): كاري, إيمان
موسى, سميرة
Mots-clés: أدب الطٌفل
صورة فلسطينٌ
الهوية
الانتماء
Date de publication: jui-2024
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: أدب الأطفال من أرقى المجالات التي تسهم في صقل شخصية الطٌفل وتنميتها، إذ يهدف إلى تحقيق غايات سامية تجمع بينٌ التٌعليم والبهجة، مما يهيئ الطٌفل لتحمل المسؤولية بكفاءة كونه جزء لا يتجزأ من مسيرة النضال الثٌقافي والوطني. وضمن هذا المسعى تقدٌم هذه الدٌراسة موضوع صورة فلسطينٌ في أدب الطٌفل مركزة على الأثر الذي يتركه في نفوس الأجيال النٌاشئة، حيث يعمق لديهم الهوية الوطنية والوعي التاريخي والسٌياسي، وينقل لهم القيم والمبادئ ويحافظ على الثراث والثٌقافة
Description: Children's literature is a refined field that helps shape and develop a child's personality, preparing them to take on responsibilities as part of the cultural and national struggle. This study explores the portrayal of Palestine in children's literature, focusing on its impact on young generations by deepening their national identity, historical and political awareness, conveying values and principles, and preserving heritage and culture. Furthermore, this literature aims to reinforce national identity and enhance the sense of national and communal belonging in children, whether Arab or otherwise. To enrich the theoretical aspect, we studied both electronic and printed literary models to uncover their role in nurturing children and solidifying national identity at various stages of their development and beyond, in establishing a sense of belonging.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14858
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2024.36.pdf3,12 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.