Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14840
Titre: التصور البنيوي للمستويات اللغوية وكيفية تعليميتها
Auteur(s): بوجلال, عائشة
قانة, فتيحة
Mots-clés: التصور البنيوي
المستويات اللغويّة
التعليميّة
المورفولوجيا
Date de publication: jui-2024
Editeur: جامعة ابن خلدون-تيارت
Résumé: هدفت الدراسة إلى معرفة ترابط المستويات وتكاملها في بنا اللغة، وكيفية ايصال هذه المستويات إلى المتعلمين بطرق تدريس مختلفة، بغية تحقيق هذا الهدف تم الإعتماد على الملاحظة والوصف من أجل التعرف على طرائق تدريس المستويات اللغوية في مرحلة التعليم المتوسط. وتوصلت الدراسة إلى عدة نتائج، أهمها: إعتنا اللسانيات بالمستويات اللغوية، ورغم إختلاف مجالات القحث فيها إلا أنها تشترك في بنا اللغة، وتنوع طرائق تدريس المستويات اللغوية دلالة على الإهتمام باللغة وتعليمها
Description: The study aimed to understand the correlation and integration of levels in language construction, and how to convey these levels to learners through different teaching methods. To achieve this objective, observation and description were used to understand the teaching methods of linguistic levels at the intermediate level of education. The study resulted in several findings, the most significant of which are: linguistics is concerned with linguistic levels, and despite differences in research fields, all contribute to language construction. The diversity of teaching methods for linguistic levels demonstrates the attention given to language and its instruction
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14840
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2024.18.pdf2,93 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.