Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14840
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | بوجلال, عائشة | - |
dc.contributor.author | قانة, فتيحة | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-23T10:16:45Z | - |
dc.date.available | 2024-09-23T10:16:45Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14840 | - |
dc.description | The study aimed to understand the correlation and integration of levels in language construction, and how to convey these levels to learners through different teaching methods. To achieve this objective, observation and description were used to understand the teaching methods of linguistic levels at the intermediate level of education. The study resulted in several findings, the most significant of which are: linguistics is concerned with linguistic levels, and despite differences in research fields, all contribute to language construction. The diversity of teaching methods for linguistic levels demonstrates the attention given to language and its instruction | en_US |
dc.description.abstract | هدفت الدراسة إلى معرفة ترابط المستويات وتكاملها في بنا اللغة، وكيفية ايصال هذه المستويات إلى المتعلمين بطرق تدريس مختلفة، بغية تحقيق هذا الهدف تم الإعتماد على الملاحظة والوصف من أجل التعرف على طرائق تدريس المستويات اللغوية في مرحلة التعليم المتوسط. وتوصلت الدراسة إلى عدة نتائج، أهمها: إعتنا اللسانيات بالمستويات اللغوية، ورغم إختلاف مجالات القحث فيها إلا أنها تشترك في بنا اللغة، وتنوع طرائق تدريس المستويات اللغوية دلالة على الإهتمام باللغة وتعليمها | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | التصور البنيوي | en_US |
dc.subject | المستويات اللغويّة | en_US |
dc.subject | التعليميّة | en_US |
dc.subject | المورفولوجيا | en_US |
dc.title | التصور البنيوي للمستويات اللغوية وكيفية تعليميتها | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2024.18.pdf | 2,93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.