Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14764
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرزمي, كريمة-
dc.date.accessioned2024-07-25T09:34:02Z-
dc.date.available2024-07-25T09:34:02Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/14764-
dc.descriptionIn the elementary stage, children may encounter difficulties in learning the inflectional level of language, such as acquiring grammatical rules, transitioning to writing skills, and understanding and using vocabulary appropriately. To overcome these challenges, it is essential to guide and encourage children to use language regularly, provide examples of correct grammatical and inflectional usage, offer regular practice opportunities, promote reading to expand vocabulary and enhance inflectional understanding, and provide academic support when needed. Through these methods, children can effectively overcome the difficulties of learning the inflectional level and develop their language skillsen_US
dc.description.abstractفي المرحلة الابتدائية يمكن ان يواجه الاطفال صعوبات في تعلم المستوى الصرفي في اللغة ، مثل اكتساب القواعد اللغوية ، والانتقال الى مهارات الكتابة ، وفهم مفردات واستخدامها بشكل مناسب ، للتغلب على هذه الصعوبات ، يجب توجيه وتشجيع الأطفال على استخدام اللغة بانتظام ، وتقديم أمثلة على الاستخدام الصحيح للقواعد اللغوية والصرفية، وتوفير فرص للممارسة المنتظمة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectصغوبات التعلمen_US
dc.subjectالأطفالen_US
dc.subjectالابتدائيةen_US
dc.subjectالاجراءات المنهجيةen_US
dc.titleصعوبات تعلم المستوى الصرفي و كيفية معالجتها في المرحلة الابتدائيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.LET.2023.126.pdf14,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.